Renault przedstawia całkowicie Nowe Clio. To już piąta odsłona tej prawdziwej ikony motoryzacji, która sprzedała się dotychczas w około 15 milionach egzemplarzy. Clio, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku, jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Renault na całym świecie, a w Europie znajduje się od 2013 r. w ścisłej czołówce segmentu B. W latach 2012 – 2018 jego sprzedaż rosła z roku na rok, co jest wyjątkowym osiągnięciem.
Bardziej nowoczesna i atletyczna sylwetka Nowego Clio odwołuje się do DNA marki, które decyduje o jego sukcesie od niemal 30 lat i czerpie z mocnych stron poprzednich czterech generacji, otwierając nowy, niecierpliwie wyczekiwany rozdział niezwykłej historii.
- Tak jak Clio I „posiada wszystkie cechy wielkiego samochodu” i podobnie jak model wprowadzony na rynek w 1990 r. Nowe Clio korzysta z technologii stosowanych w modelach wyższej klasy jak Mégane czy Espace.
- Niezwykle wysokie standardy w zakresie przestronności i komfortu wnętrza pochodzą z Clio II.
- Podobnie jak Clio III zapoczątkowuje nową erę w zakresie jakości postrzeganej.
- Od Clio IV przejmuje wyrazistą stylistykę, która stała się inspiracją dla całej gamy samochodów Renault
i wizytówką marki.
Zaprojektowane zgodnie z zasadą „Evolution and Revolution” Nowe Clio wyznacza nowe standardy poprzez bardziej dojrzałą stylistykę nadwozia i zupełnie nowe wnętrze. Wyraźniejsza linia i bardziej muskularny przód sprawiają, że Nowe Clio jest bardziej nowoczesne i natychmiast rozpoznawalne, mimo że zostało stworzone w 100% z nowych elementów. Wewnątrz nastąpiła prawdziwa rewolucja. Zaprojektowane całkowicie na nowo wnętrze odwołuje się do segmentów wyższej klasy pod względem jakości postrzeganej i dostępnych technologii. Większa funkcjonalność i łatwość w obsłudze postrzegane są jako mocne strony modelu.
Clio piątej generacji to dla nas bardzo ważny model, który jest bestsellerem w swoim segmencie i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kategoriach. Clio jest ikoną, a najnowsza generacja łączy najlepsze cechy swoich poprzedników. Zewnętrzna stylistyka Clio IV zjednała sobie naszych klientów i nadal zdobywa kolejnych. Dlatego postanowiliśmy pozostać przy DNA marki, dodając nowemu modelowi elegancji i nowoczesnego stylu. Wnętrze zostało dosłownie zrewolucjonizowane. Osiągnęliśmy znaczną poprawę jakości postrzeganej i wyrafinowania zastosowanych technologii. To zdecydowanie najlepsze Clio.
Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego Grupy Renault
Nowe Clio jest filarem planu strategicznego Grupy Renault „Drive the Future (2017-2022)”. Plan, który został ogłoszony jesienią 2017 roku, opiera się na trzech głównych założeniach:
- Samochody elektryczne – do końca okresu realizacji planu Grupa Renault będzie posiadać w swojej ofercie 12 zelektryfikowanych modeli samochodów. Nowe Clio będzie pierwszym modelem z silnikiem hybrydowym E-TECH zrealizowanym w oparciu o technologię opracowaną przez Renault.
- Samochody inteligentne – również do końca okresu realizacji planu celem firmy będzie oferowanie na kluczowych rynkach samochodów w 100% inteligentnych. Nowe Clio idealnie wpisuje się w ten kierunek zmian, oferując zupełnie nowy system multimedialny zapewniający stały dostęp do usług online, opracowany przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi.
- Samochody autonomiczne – do końca okresu realizacji planu Grupa Renault planuje wprowadzić na rynek 15 modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej. Pod tym względem Nowe Clio będzie pionierem i sprawi, że systemy wspomagania kierowcy w jeździe autonomicznej staną się szeroko dostępne w samochodach miejskich.
Nowe Clio odgrywa kluczową rolę w strategii, której celem jest wzmocnienie synergii w ramach Aliansu. Podstawą strategii jest rozwój współdzielonych technologii i wykorzystanie nowych płyt podłogowych, takich jak debiutująca w Clio platforma CMF-B oraz nowej architektury elektrycznej i elektronicznej. Wykorzystane w platformie najnowsze technologie odpowiadają nowym wymaganiom rynku.
Nowe Clio, które jest pionierem nowej generacji modeli Renault, będzie również dostępne w wersji R.S. Line o sportowym designie, która czerpie bezpośrednie inspiracje z Renault Sport, a także w najbogatszej wersji INITIALE PARIS, która wyznacza nowe kierunki stylistyczne.