W 2016 roku zarejestrowano w Polsce 416 123 nowe samochody osobowe, co stanowi wzrost o 17% w porównaniu do 2015 r*. To najwyższy wynik w ciągu ostatnich 10 lat.
Ubiegły rok zakończył się dla Mazdy dużym sukcesem. Marka kolejny rok z rzędu odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży, o 21% (76% w 2013, 77% w 2014 i 24% w 2015 r.) z wynikiem 11 231 samochodów. Dzięki temu Mazda utrzymała 14. pozycję w rankingu marek w Polsce i uzyskała 2,7% udziału rynkowego.
Od momentu rozpoczęcia działalności w czerwcu 2008 r. polski oddział Mazdy wydał klientom już 45 857 samochodów. Marka ugruntowała swoją pozycję na rynku, a największy sukces przyniosły modele 6. generacji, oparte na technologii SKYACTIV i wzornictwie KODO: Dusza Ruchu. W 2016 r. największą popularnością cieszyła się Mazda6 (3 082 zarejestrowane egzemplarze), Mazda3 (2 951 szt.) i CX-3 (2 541 szt.). Zaraz za podium uplasowała się Mazda CX-5 (2 019 szt.). Roadster MX-5 odnotował najwyższy historycznie wynik – 142 szt.
To był bardzo dobry rok dla Mazdy. Cieszymy się, że mamy kilka sprzedażowych filarów – Mazdę6, Mazdę3 i nasze SUV-y: CX-3 i CX-5. Plan wykonaliśmy zgodnie z prognozą z początku roku, nawet z nadwyżką. Dzięki temu mogliśmy skupić się na doskonaleniu procesu obsługi klientów, zarówno w sprzedaży, jak i serwisie oraz rozwijaniu produktów finansowych, które ułatwiają zakup naszych samochodów. Rok 2017 zapowiada się bardzo ciekawie – wprowadzimy na rynek Mazdę MX-5 RF oraz nową generację Mazdy CX-5 – to z pewnością jeszcze wzmocni naszą pozycję i przyciągnie nowych klientów – podsumowuje Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.
Rejestracje modeli Mazda w Polsce w 2016 r.*
Model | Rejestracje |
Mazda6 | 3 082 |
Mazda3 | 2 951 |
Mazda CX-3 | 2 541 |
Mazda CX-5 | 2 019 |
Mazda2 | 489 |
Mazda MX-5 | 142 |
Mazda CX-9 | 7 |
SUMA | 11 231 |
Rejestracje w latach 2008-2015*
2008 | 1 762 |
2009 | 2 981 |
2010 | 3 811 |
2011 | 2 524 |
2012 | 2 421 |
2013 | 4 261 |
2014 | 7 531 |
2015 | 9 335 |
2016 | 11 231 |
Total | 45 857 |
*Dane CEPIK