Marka Lamborghini kontynuuje dobrą passę dostarczając łącznie w pierwszym kwartale 2022 roku 2539 samochodów do klientów na całym świecie. To najlepszy pierwszy kwartał w historii marki – wzrost o 5% względem tego samego okresu roku ubiegłego oraz o 31% w porównaniu z rokiem 2020. Wynik ten jest efektem rekordowego pod względem sprzedaży (8405 sztuk), obrotów (1,95 mld euro) i rentowności (20,2%) roku 2021.
W pierwszych trzech miesiącach 2022 roku, marka Lamborghini odnotowała wzrost sprzedaży w trzech głównych makroregionach: EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka, 40%), Ameryka (32%) oraz Azja i Pacyfik (28%). Wyniki nie uwzględniają rynku rosyjskiego, gdzie firma zawiesiła działalność.
– Pomimo niepewności spowodowanej sytuacją geopolityczną, która nie tylko głęboko nas zasmuca, ale także utrudnia wszelkie prognozy. Wchodzimy solidnie przygotowani w rok nowych globalnych wyzwań. Miesięcznie przyjmujemy więcej zamówień, niż jesteśmy w stanie zrealizować, już dziś pokrywają one z nawiązką ponad 12 miesięcy produkcji. Przygotowujemy się również do procesu elektryfikacji marki Lamborghini – nowego etapu w historii naszej firmy. W 2023 roku zaprezentujemy nowy hybrydowy model V12 – mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
Około połowa wszystkich klientów włoskiej marki zdecydowała się na super SUV-a Lamborghini Urus. Pozostali wybrali samochody sportowe, przede wszystkim modele Huracán i Aventador. Zarówno model Urus, jak i Huracán odnotowały w pierwszym kwartale roku ten sam poziom wzrostu, osiągając odpowiednio 1547 i 844 egzemplarzy dostarczonych na cały świecie.
W kwietniu marka zaprezentowała wzmocnioną wersję modelu V10 – Huracán Tecnica, która już wzbudza duże zainteresowanie. Na drugą połowę roku zaplanowano kolejne dwie nowości: w bijącym rekordy Urusie i super sportowym Huracánie.