40 lat temu w Mercedes-Benz rozpoczyna się historia sukcesu, która trwa do dziś. W listopadzie 1984 r. producent luksusowych aut ze Stuttgartu zaprezentował limuzyny serii 124. Zaledwie miesiąc później zupełnie nowa generacja pojazdów klasy wyższej średniej trafiła na rynek. Klienci i branżowi eksperci byli oczarowani nowoczesnym, a jednocześnie ponadczasowym wzornictwem i innowacyjną inżynierią.
W 1993 r. seria 124 stała się Klasą E, a jej rynkowa kariera dobiegła końca w 1997 r., po 13 latach produkcji i zbudowaniu ponad 2,2 milionów egzemplarzy. Limuzyny, kombi (modele T), coupé i kabriolety są dziś cenionymi nowoczesnymi klasykami, a rzadkie wersje już dawno osiągnęły status kolekcjonerski.
Dzisiaj każdy egzemplarz serii 124 jest swego rodzaju zaproszeniem do filozofowania. Czy to ceniony świadek historii lat 80. i początku ofensywy produktowej lat 90.? A może ponadczasowy klasyk? Bez wątpienia ta generacja modeli klasy wyższej średniej Mercedes-Benz emanuje wyjątkowym urokiem, który ma potwierdzenie w bazie licznych fanów i swojej znaczącej roli na scenie tzw. młodych klasyków, czyli youngtimerów.
Jedną z największych zalet serii 124 jest jej ponadczasowa estetyka i wyjątkowa praktyczność w codziennym użytkowaniu. W rezultacie 124 jest niezawodnym biletem wstępu do świata klasycznych samochodów. Mercedes-Benz Classic kontynuuje historię ich sukcesu, zapewniając dostawy oryginalnych części zamiennych i eksploatacyjnych, a także wspierając społeczność fanów za pośrednictwem oficjalnych klubów.
Niezawodne dostawy części zamiennych od Mercedes-Benz Classic
Od najpopularniejszych części zamiennych, takich jak gwiazda Mercedesa, przez nowe komponenty produkowane zgodnie ze ścisłymi specyfikacjami producenta aż po nadkola, które są nadal dostępne z oryginalnej produkcji – części Mercedes-Benz Classic oferują niezrównany asortyment części zamiennych i eksploatacyjnych do serii 124. Obecnie dostępnych jest ponad 5800 części zamiennych do tej generacji pojazdów klasy średniej wyższej, w tym ponad 1000 tak zwanych ekskluzywnych części stosowanych wyłącznie w tej serii.
Szybka, niezawodna dostawa części zamiennych na całym świecie jest jedną z najważniejszych usług świadczonych przez Mercedes-Benz Heritage GmbH dla właścicieli klasycznych pojazdów Mercedes-Benz. Oryginalne części Classic są obecnie oferowane dla 57 historycznych serii modelowych. Części, które nie są już dostępne, są stale identyfikowane i odtwarzane. Jednym z głównych priorytetów jest bezpieczeństwo, w tym elementy związane z prowadzeniem. Dla serii 124 obecnie obejmują one na przykład obrotomierz i poprzeczny wahacz. Większość części może zostać wysłana do klientów za pośrednictwem światowej sieci partnerów handlowych w ciągu 24 godzin. Celem tych wysokiej jakości usług jest zapewnienie, że klasyki z gwiazdą pozostaną sprawne i w swoim autentycznym stanie jak najdłużej – co jest również decydujące dla utrzymania wartości.
Uznane przez firmę kluby Mercedes-Benz tworzą wyjątkową międzynarodową społeczność. Członkowie dzielą się swoją pasją – do marki, konkretnych epok, klas lub poszczególnych serii modelowych. Dzięki swojej rozległej wiedzy kluby pomagają również nowym entuzjastom zainteresowanym posiadaniem klasycznego Mercedesa. To nieocenione zaangażowanie na rzecz marki jest wspierane przez Mercedes-Benz Classic Club Management, centralną organizację, która nadzoruje prawie 80 klubów liczących ponad 120 000 członków na całym świecie.
Wszechstronny klasyk
Seria 124 imponuje różnorodnością – nie tylko pod względem odmian nadwoziowych, ale i silnikowych. Gama sięga od 4-cylindrowych wersji podstawowych, takich jak Mercedes-Benz 200 i 200 D, aż po warianty o wysokich osiągach napędzane silnikami V8. Kultowy, topowy 500 E, zaprezentowany na paryskim autosalonie w 1990 r., ma silnik V8 generujący moc 240 kW (326 KM) i łączy walory limuzyny z osiągami mocnego samochodu sportowego.
W 1993 r. pojawił się wariant E 60 AMG – jeden z pierwszych pojazdów AMG, które wchodziły w skład oficjalnej gamy Mercedes-Benz. W tym samym roku marka wprowadziła nową, przyszłościową nomenklaturę. Seria 124 została wówczas „Klasą E”. Do dziś nazwa ta jest synonimem biznesowych samochodów Mercedesa klasy średniej wyższej.