Toyota umocniła się na pozycji lidera polskiego rynku w 2024 roku. W pierwszych czterech miesiącach zarejestrowano już 39 159 samochodów osobowych i dostawczych marki, co jest wynikiem o 16% lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Blisko co piąte auto rejestrowane w tym roku w Polsce to Toyota (19,2% udziału w rynku).
W samym tylko kwietniu klienci odebrali z salonów 8927 Toyot, czyli o 40% więcej niż w czwartym miesiącu 2023 roku. Toyota jest najchętniej wybieraną marką zarówno przez klientów indywidualnych, jak i przez firmy. Osoby prywatne w kwietniu zarejestrowały 2539 samochodów Toyoty (69% wzrostu), a 6388 aut trafiło do flot (+31%).
Już ponad 10 tys. zarejestrowanych Corolli
Najpopularniejszym modelem w Polsce pozostaje Corolla. Samochód, który dostępny jest w trzech wersjach nadwoziowych – Hatchback, Sedan i TS Kombi, jest pierwszym, który w tym roku przekroczył granicę 10 tys. zarejestrowanych egzemplarzy. Do końca kwietnia na drogi wyjechało już 10 411 Corolli, a w samym poprzednim miesiącu przybyło 2360 aut (+52%). Tym samym prawie co czwarta nowa Toyota to odbierana z polskiego salonu to Corolla.
Wśród 10 najpopularniejszych samochodów w Polsce jest w sumie aż pięć modeli Toyoty. Prowadzi Corolla, trzecie miejsce zajmuje Yaris Cross (5731 egz.), czwarta lokata przypada Toyocie C-HR (4852 egz.), piąty jest Yaris (4682 egz.), a na siódmej pozycji sklasyfikowano model RAV4 (4228 egz.).
Dominacja w pięciu segmentach
Samochody Toyoty doskonale radzą sobie w swoich segmentach. W klasie najmniejszych aut równych sobie nie ma Aygo X (42,4% udziału). Od początku roku na drogi wyjechało już 1323 egzemplarzy tego modelu, który wyróżnia się szerokimi możliwościami konfiguracji auta, kompaktowymi rozmiarami ułatwiającymi manewrowanie w mieście oraz nadwoziem typu crossover.
W segmencie B najczęściej rejestrowanym autem w 2024 roku jest Yaris (28% udziału). Wynik 4682 egzemplarzy jest lepszy od dwóch kolejnych konkurentów. W segmencie B-SUV prowadzi Yaris Cross z 23,6% udziałem, a segment C to domena Corolli (28,5% udziału).
Nowa Toyota C-HR umocniła pozycję modelu na rynku oraz w segmencie C-SUV, w którym ma już 16,2% udziału. W kwietniu na drogi wyjechało 1166 egzemplarzy tego auta, a od początku roku zarejestrowano już 4852 tych crossoverów.