Volkswagen dokonuje wolty w nazewnictwie swoich modeli elektrycznych. Marka z Wolfsburga oficjalnie potwierdza, że wraca do legendarnych i dobrze znanych nazw, aby ułatwić klientom identyfikację w rosnącej gamie aut na prąd. Pierwszym owocem tej zmiany będzie produkcyjna wersja studyjnego modelu ID. 2all, która trafi na rynek jako Volkswagen ID. Polo.

Nowa strategia, znane nazwy

Volkswagen ogłosił strategiczną zmianę, która ma na celu połączenie dziedzictwa modeli spalinowych z przyszłością elektromobilności. Zamiast kontynuować numeryczne oznaczanie swoich aut z rodziny ID., niemiecki gigant sięgnie po nazwy, które od dekad są zakorzenione w świadomości kierowców na całym świecie. Ma to uprościć ofertę i sprawić, że nowe modele elektryczne staną się bardziej przystępne emocjonalnie dla klientów. Co ważne, modele z klasycznym napędem będą oferowane równolegle pod swoimi dotychczasowymi nazwami. „Nazwy naszych modeli są mocno zakorzenione w świadomości ludzi. Symbolizują one silną markę i uosabiają takie cechy, jak jakość, ponadczasowy design i technologia dla wszystkich. Dlatego też w przyszłości będziemy wykorzystywać nazwy naszych bestsellerowych modeli. ID. Polo to dopiero początek” – zapowiedział Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen.

ID. Polo i ID. Polo GTI – elektryzujące legendy

Pierwszym modelem, który zadebiutuje zgodnie z nową filozofią, będzie Volkswagen ID. Polo. Samochód, który do tej pory znaliśmy jako koncept ID. 2all, pojawi się na rynku w 2026 roku, dokładnie w 50. rocznicę uruchomienia produkcji jego spalinowego protoplasty. Ma łączyć w sobie wszystko to, co oznacza skrót ID., czyli zaawansowane technologie i elektromobilność, z cechami Polo – jakością, bezpieczeństwem i demokratyzacją innowacji. To jednak nie koniec emocji. Volkswagen potwierdził, że do świata aut na prąd przeniesie jedną ze swoich największych ikon – GTI. „W przyszłym roku studyjny model ID. GTI Concept wejdzie do produkcji seryjnej pod nazwą ID. Polo GTI. Będzie on oferował świetne osiągi i ogromną przyjemność z jazdy” – dodał Martin Sander, członek zarządu marki odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Oba modele, jeszcze w kamuflażu, zostaną po raz pierwszy pokazane publicznie podczas targów IAA MOBILITY w Monachium, które odbędą się we wrześniu 2025 roku.

Nadchodzi elektryczny odpowiednik T-Crossa

Podczas tych samych targów Volkswagen zaprezentuje światową premierę kolejnego ważnego modelu – studyjnego ID. CROSS Concept. Jego wersja produkcyjna, nazwana po prostu ID. Cross, ma trafić na rynek pod koniec 2026 roku. Będzie to kompaktowy SUV na prąd, pozycjonowany jako elektryczny odpowiednik niezwykle popularnego T-Crossa. Wraz z ID. Polo, ma on sprawić, że jazda samochodem elektrycznym stanie się dostępna dla znacznie szerszej grupy odbiorców.

Volkswagen słucha głosu klientów

Wprowadzenie nowych, bardziej przystępnych cenowo modeli to nie jedyna zmiana. Volkswagen zapewnia, że w jeszcze większym stopniu wsłuchuje się w opinie swoich klientów. Efekty widać już teraz w poprawie jakości materiałów wykończeniowych, które stają się bardziej miękkie i przyjemne w dotyku. Marka stawia także na inteligentne połączenie cyfrowych ekranów z fizycznymi elementami sterującymi. Oznacza to powrót klasycznych przycisków i pokręteł, m.in. na kierownicy, co ma poprawić ergonomię i intuicyjność obsługi podczas jazdy.

Share.

Leave A Reply