Wraz z wkroczeniem do Meksyku CUPRA rozpoczyna światową ekspansję i rozwój poza Europą. Marka otworzyła właśnie swoje pierwsze CUPRA Studio zlokalizowane w ekskluzywnej części miasta Meksyk. Poza reprezentacyjnym lokalem uruchomiono także sieć dystrybucyjną w całym kraju. Drugie CUPRA Studio powstanie najprawdopodobniej w Polsce.

CUPRA – nowa marka w portfolio Grupy Volkswagen – rozpoczyna realizację strategii globalnej ekspansji. Pierwsze globalne CUPRA Studio – autorska przestrzeń dla osób poszukujących wyjątkowych motoryzacyjnych doznać – zostało otwarte w Meksyku. Kolejne obiekty poza Europą planowane są m.in. w Chile i Kolumbii. Przy okazji otwarcia meksykańskiego studia na tamtejszy rynek wprowadzono model, którym nowa marka debiutowała w 2018 roku w Europie – CUPRA Ateca. Ponadto w sześciu spośród salonów prowadzących w Meksyku dystrybucję SEAT-a pojawiły się specjalne strefy CUPRA.

Meksyk to kluczowy rynek dla marki, a otwarcie Studia to bardzo ważny krok w jej ekspansji. Nasze auta zawsze cieszyły się w tym kraju ogromną popularnością. W 2018 r. co trzeci SEAT Leon sprzedawany był w najwyższej wersji wyposażenia CUPRA. To pozwala nam stwierdzić, że nigdzie indziej na świecie nie ma tylu fanów marki – mówił na inauguracji Studia Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.

Na uroczystym otwarciu obecni byli również oficjalni kierowcy wyścigowych aut CUPRA, Mattias Ekström i Jordi Gené, a także padliści Fernando Belasteguín i Pablo Lima, ambasadorzy marki, którzy rywalizowali w zeszłym tygodniu w Mexico Open 2019 World Padel Tour.

Nowa koncepcja

CUPRA Studio to przestrzeń o powierzchni 300 m², pozwalająca na ekspozycję sześciu samochodów. Nowoczesny design zainspirowany został wartościami marki: wyjątkowością, wyrafinowaniem i sportowymi osiągami. Salon obsługuje zespół złożony z czterech CUPRA Masterów i kierownika sprzedaży. Studio mieści się w jednym z budynków Colonia Roma, eleganckiej dzielnicy miasta Meksyk położonej na zachód od centrum. Celem CUPRA Studio jest zagwarantowanie idealnego doświadczenia marki, hosting wydarzeń kulturalnych, sportowych i lifestyle’owych, a także promocja wartości CUPRA.

W lokalu stworzono strefę doświadczeń cyfrowych, wyposażoną w 85-calowy ekran i tablety, które pozwolą klientom skonfigurować nowy samochód. Najnowocześniejsza technologia VR dostępna w CUPRA Studio umożliwia odwiedzającym dokładne obejrzenie projektów CUPRA Formentor i CUPRA Tavascan. Ponadto klienci mogą uzyskać pełne informacje o marce i lokalu po zeskanowaniu kodu QR.

W specjalnej strefie wyścigowej wyeksponowano CUPRA TCR. Fani szybkiej jazdy znajdują w niej również sportowe produkty i akcesoria. W lokalu zarezerwowano także przestrzeń dla jednego modelu pokazowego SEAT-a.

Wyścig w przyszłość

Producent rozpoczął przygodę w Meksyku od wprowadzenia na rynek modelu CUPRA Ateca. Po zdobyciu przebojem Starego Kontynentu, SUV o sportowym charakterze przekroczył ocean, aby opanować meksykańskie ulice. Wraz z debiutem podstawowej wersji, na rynku pojawi się także CUPRA Ateca Limited Edition. Spośród 1 999 wyprodukowanych sztuk edycji limitowanej, do Meksyku trafi 51 samochodów. Meksykańscy klienci poznali również model koncepcyjny CUPRA Formentor, pierwszy, zaprojektowany specjalnie dla marki. Jego oficjalna premiera zapowiedziana jest na 2020 r.

Meksyk dołącza do CUPRA Tribe

W ciągu półtora roku działalności, CUPRA co miesiąc biła kolejne rekordy sprzedaży. W 2019 r. do października sprzedano 20 600 aut, czyli o 78,9% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Te wyniki otwierają marce drogę do realizacji swoich celów na ten rok: umocnienia pozycji modeli CUPRA na rynku, ukończenia procesu poszerzania sieci dystrybucji (obecnie istnieje 243 CUPRA Corners) i szkoleniu kolejnych 240 CUPRA Masterów.

Marka planuje kontynuować również swoją ofensywę na Starym Kontynencie. W 2020 roku przewidywane jest otwarcie drugiego CUPRA Studia na świecie – powstanie ono najprawdopodobniej w Polsce.

 

Źródło:Seat

Share.

Leave A Reply