Jednym z najważniejszych zespołów części w każdym samochodzie jest układ hamulcowy. Odpowiedni wybór tarcz i klocków to gwarancja lepszej kontroli nad samochodem. Jest ona szczególnie istotna podczas złej pogody, kiedy kierowcy oczekują od auta maksymalnego skrócenia drogi hamowania. Jak wybrać hamulce do klasycznego Volkswagena, aby dobrze spełniały swoje zadanie?

Jak wybrać tarcze hamulcowe?

W nowoczesnych samochodach znajdziesz różnego rodzaju tarcze hamulcowe. Najczęściej będą to modele wentylowane, nacinane lub ceramiczne. Zdaniem specjalistów powinny być one dostosowane do stylu jazdy – im kierowca jeździ szybciej i częściej hamuje, tym lepiej tarcze powinny odprowadzać ciepło.

W klasykach znajdziesz zazwyczaj tarcze pełne. Są one wykonane z jednolitego fragmentu metalu pozbawionego bruzd i żłobień. Choć nie są tak zaawansowane jak nowe modele, wyróżniają się wysoką wydajnością oraz skutecznością hamowania bez względu na panujące na drodze warunki.

Wybierając tarcze hamulcowe, zwróć uwagę na obecność i rozstaw śrub (czy element pasuje do Twojego auta). Staraj się też wybierać produkty renomowanych producentów. Powszechnie uznane firmy to m.in. BBT i Ruville.

Jak wybrać klocki hamulcowe?

Równie istotne jak tarcze są klocki hamulcowe. W tym przypadku wybór może być nieco trudniejszy, ponieważ na rynku znajdziesz kilkadziesiąt różnych modeli, które różnią się między sobą:

  • strukturą,
  • budową,
  • przeznaczeniem (standardowe, sportowe, ceramiczne).

Dobre klocki hamulcowe to takie, które mają homologację na drogi publiczne. Powinny być też odporne na nagrzewanie. Dzięki temu wystarczają na dłużej i zapewniają bezpieczeństwo przy każdej prędkości. Wysokiej jakości mieszanka sprawia, że podczas jazdy powstaje mniej pyłu hamulcowego, który nie tylko brudzi i niszczy felgi i karoserię, ale także zanieczyszcza środowisko.

Jedne z najlepszych klocków hamulcowych na świecie oferuje marka ATE. W jej ofercie znajdziesz zarówno elementy do klasycznych samochodów z lat 50. czy 60. ubiegłego wieku, jak i nowoczesnych aut sportowych. Obecnie producent oferuje ponad 150 różnych mieszanek materiałów ciernych do każdego typu pojazdów.

Tarcze oraz klocki hamulcowe, a także inne podzespoły do klasyków motoryzacji znajdziesz w sklepie https://garbus.pl/.

Ruszasz klasykiem w trasę? Te elementy musisz sprawdzić!

Sprawne tarcze i klocki hamulcowe to nie wszystko. Przed ruszeniem w drogę (zwłaszcza po okresie zimowym) należy zweryfikować prawidłowość działania innych podzespołów. Które z nich są szczególnie istotne?

Wielu kierowców zapomina sprawdzić zbiorniczek płynu hamulcowego . Znajdująca się w nim ciecz pozwala na zatrzymanie samochodu przy pomocy hamulca roboczego. Poprzez nacisk stopy na pedał hamulca dochodzi do dociśnięcia tłoczka klocka do tarczy ze znaczną siłą. Jeżeli w zbiorniczku znajduje się zbyt mała ilość płynu, hamowanie będzie znacznie mniej skuteczne.

Kolejnym elementem są amortyzatory. Ich nierówna praca wynikająca z korozji poszczególnych elementów zawieszenia przełoży się na pogorszenie trakcji i zmniejszenie stabilności jazdy, a także szybsze zużycie klocków i tarcz. Osłabione amortyzatory zwiększają także ryzyko akwaplanacji i wydłużenia drogi hamowania na mokrej nawierzchni.

Sprawnie działające hamulce to podstawa komfortowej jazdy. Sprawdzaj je regularnie i oceniaj działanie innych elementów, które mają związek z układem hamulcowym. Dzięki temu będziesz jeździł bezpiecznie.

Share.

Leave A Reply