W dzisiejszym świecie motoryzacji, gdzie królują hybrydy i elektryki, a sportowe samochody spalinowe stają się gatunkiem na wymarciu, każda informacja o końcu produkcji jakiegoś wyjątkowego modelu brzmi jak wyrok.

Tym razem niestety padło na prawdziwą legendę w skali mikro – Toyotę GR Yaris w specyfikacji, która przyprawia o gęsią skórkę. Jeśli kiedykolwiek marzyłeś o rajdówce z homologacją drogową, która nie bierze jeńców, to masz dosłownie ostatnią chwilę, by zrealizować to marzenie.

Co sprawia, że ten samochód to biały kruk?

Zanim przejdziemy do liczb i promocji, przypomnijmy sobie, z czym mamy do czynienia. GR Yaris to nie jest po prostu „podrasowany” miejski maluch. To potwór stworzony od podstaw przez inżynierów z GAZOO Racing, którzy na co dzień budują maszyny wygrywające rajdy na całym świecie. Pod maską drzemie trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 1.6 litra, która generuje aż 280 KM i 390 Nm momentu obrotowego. Cała ta moc trafia na cztery koła poprzez genialny napęd GR-FOUR, wspomagany przez dwa dyferencjały Torsen LSD. W praktyce oznacza to jedno – ten samochód klei się do asfaltu i katapultuje z zakrętów z wściekłością, której próżno szukać u konkurencji. A wszystko to w nadwoziu, które swoim agresywnym wyglądem, dachem z włókna węglowego i bezramkowymi drzwiami krzyczy „jestem szybki, nawet gdy stoję”.2024-gryaris-manual-preciousmetal-dpl-static-009 Koniec pewnej ery: Ostatni dzwonek na zakup Toyoty GR Yaris z genialnym automatem!

Dlaczego to naprawdę ostatnia szansa?

Dochodzimy do sedna sprawy. W salonach zostało dokładnie 12 sztuk fabrycznie nowego GR Yarisa z 2024 roku, wyposażonego w ośmiobiegową, automatyczną skrzynię GAZOO Racing Direct. To nie jest zwykły automat. To przekładnia tak szybka i inteligentna, że nawet najwięksi fani manuali kiwają z uznaniem głową. Niestety, ze względu na nowe normy emisji spalin, które wejdą w życie w 2025 roku, ta konfiguracja znika z rynku na zawsze. Homologacja się kończy, a wraz z nią możliwość zamówienia tego konkretnego wariantu. Toyota jasno komunikuje – albo teraz, albo nigdy. To nie jest chwyt marketingowy, to brutalna rzeczywistość podyktowana przepisami.2024-gryaris-manual-preciousmetal-dpl-dynamic-025 Koniec pewnej ery: Ostatni dzwonek na zakup Toyoty GR Yaris z genialnym automatem!

Ile kosztuje ten kawałek motoryzacyjnej historii?

Toyota, jakby na pożegnanie, postanowiła osłodzić nam tę gorzką pigułkę. Każdy z tych ostatnich egzemplarzy został objęty rabatem w wysokości 30 tys. zł. Dzięki temu GR Yaris z automatyczną skrzynią w wersji Dynamic kosztuje teraz 208 900 zł. Biorąc pod uwagę jego osiągi i unikalność, to cena, która wydaje się wręcz okazyjna. W standardzie dostajemy już wszystko, co potrzebne do czerpania radości z jazdy – od dwustrefowej klimatyzacji, przez świetne cyfrowe zegary, po system multimedialny z nawigacją.

Dla bardziej wymagających przygotowano pakiet VIP za 16 tys. zł, który dodaje m.in. kute felgi, genialne audio JBL i pakiet asystentów. Czy warto? Moim zdaniem, jeśli auto ma służyć też na co dzień, absolutnie tak. Jeśli jednak szukasz bezkompromisowej maszyny na tor – podstawowa wersja wystarczy w zupełności. A dla purystów? Wciąż dostępna jest wersja z sześciobiegowym manualem, również z rabatem 30 tys. zł, w cenie od 197 900 zł. Czas ucieka, a legendy nie czekają.

Share.

Leave A Reply