Toyota Hilux wkracza w erę elektryfikacji, prezentując wersję Mild-hybrid 48V. Japoński producent zapewnia, że legendarny charakter i niezrównane zdolności terenowe pickupa pozostały nienaruszone, a dodanie „miękkiej hybrydy” przynosi korzyści w postaci niższego zużycia paliwa i płynniejszej jazdy, zwłaszcza w warunkach miejskich. Sprawdzamy, co dokładnie oferuje nowa odsłona króla bezdroży.

Nowa era legendy: Hilux z technologią Mild-hybrid 48V

Toyota rozszerza gamę napędów w modelu Hilux, wprowadzając zelektryfikowany układ Mild-hybrid 48V. Sercem systemu pozostaje potężny, 2,8-litrowy turbodoładowany silnik diesla, który teraz współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, kompaktowym generatorem elektrycznym, niewielkim akumulatorem litowo-jonowym 48V oraz konwerterem DC-DC.Toyota-Hilux-Mild-hybrid-48V-oAutach.pl-0006 Mniej pali, tyle samo może. Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V wjeżdża do Polski Inżynierowie Toyoty dołożyli wszelkich starań, aby wszystkie komponenty zostały zaprojektowane z myślą o zachowaniu ekstremalnych osiągów Hiluxa i bezproblemowej integracji z jego sprawdzoną konstrukcją ramową.

Terenowa bestia bez kompromisów

Najważniejszą informacją dla fanów modelu jest fakt, że zastosowanie napędu Mild-hybrid 48V nie wpłynęło na kluczowe właściwości użytkowe auta. Dopuszczalna masa całkowita holowanej przyczepy to wciąż imponujące 3500 kg, a ładowność sięga 1000 kg – dokładnie tak samo, jak w wersji z napędem konwencjonalnym. Zelektryfikowany Hilux zachował również zdolność brodzenia w wodzie o głębokości do 700 mm.Toyota-Hilux-Mild-hybrid-48V-oAutach.pl-0002 Mniej pali, tyle samo może. Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V wjeżdża do Polski Było to możliwe dzięki starannemu uszczelnieniu komponentów elektrycznych, umieszczeniu kompaktowego akumulatora (ważącego zaledwie 7,6 kg) pod tylną kanapą oraz zastosowaniu paska osprzętu o wzmocnionej strukturze.

Inteligentna moc i debiut systemu Multi-Terrain Select

Nowy Hilux z napędem hybrydowym dysponuje mocą 204 KM (150 kW) oraz potężnym momentem obrotowym 500 Nm. W pełni naładowany akumulator 48V jest w stanie dostarczyć dodatkowe 16 KM (12 kW) mocy i 65 Nm momentu obrotowego, co odczuwalnie poprawia elastyczność i reakcję na gaz. Co ciekawe, zastosowanie kompaktowej maszyny elektrycznej pozwoliło na obniżenie prędkości biegu jałowego silnika z 720 do 600 obr./min, co realnie zwiększa precyzję i zdolność do pokonywania przeszkód w terenie. Toyota-Hilux-Mild-hybrid-48V-oAutach.pl-0004 Mniej pali, tyle samo może. Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V wjeżdża do PolskiWraz z hybrydą w Hiluxie debiutuje system Multi-Terrain Select, który ułatwia jazdę w off-roadzie, dostosowując siłę napędu i działanie systemów kontroli trakcji do różnych typów nawierzchni. Mimo terenowego zacięcia, samochód jest oszczędniejszy od konwencjonalnej odmiany, a średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP zaczyna się od 10 l na 100 km.

Cennik i wersje wyposażenia: Hilux Mild-hybrid 48V w Polsce

Toyota Hilux Mild-hybrid 48V jest oferowana wyłącznie z nadwoziem typu podwójna kabina. Klienci mają do wyboru trzy bogate wersje wyposażenia: Active, Executive oraz Invincible. Cennik otwiera odmiana Active w cenie 183 400 zł netto, która w standardzie oferuje m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem, Apple CarPlay i Android Auto oraz podgrzewane fotele przednie. Wersja Executive, wyceniona na 197 400 zł netto, dodaje do tego 18-calowe felgi, podgrzewane tylne fotele, czujniki parkowania, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni oraz nawigację satelitarną.Toyota-Hilux-Mild-hybrid-48V-oAutach.pl-0005 Mniej pali, tyle samo może. Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V wjeżdża do Polski Topowy wariant Invincible za 216 400 zł netto to już pełnia luksusu i stylu: czarne 18-calowe felgi, skórzana tapicerka z perforacją, fotel kierowcy z elektryczną regulacją, system Premium Audio JBL z dziewięcioma głośnikami oraz unikalne detale stylistyczne nadwozia.

Share.

Leave A Reply