Popularne
  • Phantom: 100 lat bycia lustrem dla najbogatszych
  • Napęd 4×4 tylko na zimę? Suzuki udowadnia, że to mit, w który wciąż wierzymy
  • Porsche buduje dream team w Formule E. Nowy skład kierowców to przepis na dominację?
  • Chery Tiggo 9 PHEV wjeżdża do Polski. Czy to koniec dominacji europejskich SUV-ów?
  • Bentley Flying Spur i Steinway. Kiedy luksus to za mało, na scenę wkracza rzemiosło
  • Auto z przyszłości, które zabiła teraźniejszość: 25 lat genialnego Audi A2
  • Opanuj chaos na biurku: Jak w pełni wykorzystać potencjał wielu monitorów z Samsung Display Manager?
  • Nissan Qashqai e-POWER pali 5,4 l/100 km. Czy to koniec diesli i zwykłych hybryd?
  • Renault 5 Turbo 3E: Elektryczna legenda za 725 000 zł wyjechała na drogi. To czyste szaleństwo!
  • Alpine A290 z nową funkcją. Czy jazda jednym pedałem w sportowym aucie ma sens?
oAutach.pl
Navigate
  • Motoryzacja
    1. Motoryzacja
    2. Premiery
    3. Drogowe rewolucje
    4. Wydarzenia
    Featured
    23 października 2025 0

    Porsche buduje dream team w Formule E. Nowy skład kierowców to przepis na dominację?

    Recent
    24 października 2025 0 Napęd 4×4 tylko na zimę? Suzuki udowadnia, że to mit, w który wciąż wierzymy
    23 października 2025 0 Porsche buduje dream team w Formule E. Nowy skład kierowców to przepis na dominację?
    22 października 2025 0 Chery Tiggo 9 PHEV wjeżdża do Polski. Czy to koniec dominacji europejskich SUV-ów?
  • Technologie
    1. TECH NEWS
    Featured
    15 października 2025 0

    Samsung Neo QLED 8K: Czy to już szaleństwo, czy nowa definicja domowego kina?

    Recent
    15 października 2025 0 Samsung Neo QLED 8K: Czy to już szaleństwo, czy nowa definicja domowego kina?
    12 października 2025 0 Samsung zwraca 1000 zł za galaxy s24: Jesienna promocja czy czyszczenie magazynów?
    10 października 2025 0 Więcej niż uchwyt do TV, czyli jak dopełnić swój garaż marzeń
  • Moto tests
    1. Małe
    2. Kompakty
    3. Klasa średnia
    4. Premium
    5. Sportowe
    6. Crossover / SUV / 4×4
    7. Minivan / Van
    8. Użytkowe
    Featured
    29 września 2025 0

    TEST | Seat Ibiza 1.0 TSI Style – miejski maluch na wielkiej wyprawie – opinie, recenzja #kluczowa5

    Recent
    29 września 2025 0 TEST | Seat Ibiza 1.0 TSI Style – miejski maluch na wielkiej wyprawie – opinie, recenzja #kluczowa5
    16 sierpnia 2025 0 TEST | Dacia Bigster Hybrid 155 Journey – wielki SUV, wielkie zalety i… drobne potknięcia – opinie, recenzja, #kluczowa5
    15 września 2024 0 TEST | Renault Austral iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 – niedoceniony, a szkoda – opinie, recenzja #kluczowa5
  • Tech Tests
    1. Audio-Video
    2. Samochód
    3. Dom i ogród
    4. Outdoor
    5. Inne
    Featured
    13 października 2025 0

    TEST | Alkomat Alcolife S3 Mini – kieszonkowy strażnik trzeźwości w ogniu meczowych emocji – recenzja, opinie, #kluczowa5

    Recent
    13 października 2025 0 TEST | Alkomat Alcolife S3 Mini – kieszonkowy strażnik trzeźwości w ogniu meczowych emocji – recenzja, opinie, #kluczowa5
    3 października 2025 0 TEST | Wideorejestrator Navitel R37 GPS – maluch, który zaskakuje funkcjami – opinie, recenzja, #kluczowa5
    24 sierpnia 2025 0 TEST | Lampka rowerowa Offbondage HR3-1000 – uwolnij się od mroku – opinie, recenzja, #kluczowa5
  • Lifestyle
    1. Lifestyle
    2. Historia motoryzacji
    3. Ikony motoryzacji
    4. Spotted
    5. Naszym zdaniem
    6. Facet
    Featured
    25 października 2025 0

    Phantom: 100 lat bycia lustrem dla najbogatszych

    Recent
    25 października 2025 0 Phantom: 100 lat bycia lustrem dla najbogatszych
    9 października 2025 0 Sauna po treningu, czyli jak zresetować organizm niczym ECU w
    2 października 2025 0 Opel Vivaro ma 25 lat. Cichy bohater naszych ulic, który zbudował więcej, niż myślisz.
  • Porady
    1. Porady
    Featured
    19 października 2025 0

    Opanuj chaos na biurku: Jak w pełni wykorzystać potencjał wielu monitorów z Samsung Display Manager?

    Recent
    19 października 2025 0 Opanuj chaos na biurku: Jak w pełni wykorzystać potencjał wielu monitorów z Samsung Display Manager?
    12 października 2025 0 Jak negocjować cenę w skupie aut?
    17 września 2025 0 Jak dbać o turbosprężarkę, aby służyła przez lata?
  • Unique Cars
    1. Unique Cars Market
    Featured
    15 marca 2024 0

    Rolls-Royce Cullinan – 2021 – 1.890.000 PLN – Szczecin – piłkarski TOP

    Recent
    15 marca 2024 0 Rolls-Royce Cullinan – 2021 – 1.890.000 PLN – Szczecin – piłkarski TOP
    3 kwietnia 2022 0 BMW M5 E39 – 1999 – 199.000 PLN – Szczecin – niby BMW a jednak Dino
    31 grudnia 2021 0 Mercedes-Benz G650 Maybach LANDAULET – 2018 – 850.000 EUR – Warszawa – król dróg wszelakich
You are at:Home»Motoryzacja»Suzuki odświeża logo po 22 latach. Wielka rewolucja czy kosmetyka, której nie zauważysz?
Motoryzacja

Suzuki odświeża logo po 22 latach. Wielka rewolucja czy kosmetyka, której nie zauważysz?

By Janusz on 3 października 2025 0 Comments

Korporacje uwielbiają wielkie słowa. Nowa era, rewolucja, zwrot ku przyszłości – brzmią świetnie na prezentacjach w salach konferencyjnych. Suzuki Motor Corporation właśnie ogłosiło, że po 22 latach odświeża swój znak firmowy. Dwie dekady to w motoryzacji cała wieczność, więc spodziewalibyśmy się trzęsienia ziemi.

Tymczasem patrzę na nowe logo i drapię się po głowie, zastanawiając się, czy ktoś przypadkiem nie zamienił plików na serwerze i nie wgrał ponownie tego samego. Bo na pierwszy, a nawet trzeci rzut oka, różnica jest… no właśnie, jaka?

Co tak naprawdę się zmieniło?

Zacznijmy od konkretów, bo te, w przeciwieństwie do marketingowego bełkotu, da się zweryfikować. Suzuki twierdzi, że zachowano ikoniczny kontur litery „S”, co jest eufemizmem oznaczającym, że znak jest praktycznie identyczny. Kluczowa zmiana, którą szumnie się ogłasza, to przejście na „płaski” design. Mówiąc prościej, logo straciło efekt 3D, cieniowanie i chromowany połysk, stając się dwuwymiarowe. To oczywiście ukłon w stronę ery cyfrowej, gdzie takie proste logotypy lepiej wyglądają na ekranach smartfonów i w aplikacjach. Problem w tym, że to trend, który inni producenci wprowadzili lata temu. Suzuki po prostu nadrabia zaległości, a nie wyznacza nowe kierunki. Drugą nowością jest rezygnacja z chromowania na rzecz lakierowania w kolorze połyskującego srebra. To akurat zmiana na plus, bo podyktowana ekologią, ale wizualnie dla przeciętnego kierowcy będzie to detal absolutnie nie do odróżnienia na masce pędzącego auta. I to w zasadzie tyle. Koniec rewolucji.

Filozofia dopisana na siłę

Najciekawsze jest jednak to, jak potężną ideologię próbuje się do tej kosmetycznej zmiany dopisać. Nowy emblemat ma odzwierciedlać korporacyjne motto „By Your Side” (Zawsze przy Tobie) i uosabiać koncentrację na kliencie. W jaki sposób spłaszczenie logo i zmiana farby ma sprawić, że firma jest bliżej mnie jako klienta? Tego niestety komunikat prasowy nie wyjaśnia. Słyszymy za to, że wyraża to zwrot Suzuki ku nowej erze i dążenie do tworzenia „infrastruktury mobilności ściśle powiązanej z życiem ludzi”. Puste frazesy, które brzmią, jakby pisał je generator korporacyjnych haseł. Toshihiro Suzuki, prezes koncernu, dodaje o „determinacji do podejmowania nowych wyzwań”. Szanuję determinację, ale oczekiwałbym, że przejawi się ona w odważnych projektach samochodów, a nie w zmianie fontu w materiałach prasowych. Nowe logo zobaczymy po raz pierwszy na modelach koncepcyjnych podczas Japan Mobility Show 2025. Mam cichą nadzieję, że te koncepty przyniosą faktyczną rewolucję, bo sam znaczek, z całym szacunkiem dla 22 lat oczekiwania, jest co najwyżej cichym liftingiem, który większość z nas po prostu przeoczy.

Share. Twitter Facebook Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticlePrawdziwy japończyk kontra niemiecka technologia. Nissan Z nokautuje Toyotę Suprę w sprzedaży
Next Article Jakub Król i Patryk Detmer triumfują w Driftingowych Mistrzostwach Polski 2025

Related Posts

  • 24 października 2025 0

    Napęd 4×4 tylko na zimę? Suzuki udowadnia, że to mit, w który wciąż wierzymy

  • 23 października 2025 0

    Porsche buduje dream team w Formule E. Nowy skład kierowców to przepis na dominację?

  • 22 października 2025 0

    Chery Tiggo 9 PHEV wjeżdża do Polski. Czy to koniec dominacji europejskich SUV-ów?

Leave A Reply Cancel Reply

    • Posty
    • Testy
    • 25 października 2025 0 Phantom: 100 lat bycia lustrem dla najbogatszych
    • 24 października 2025 0 Napęd 4×4 tylko na zimę? Suzuki udowadnia, że to mit, w który wciąż wierzymy
    • 23 października 2025 0 Porsche buduje dream team w Formule E. Nowy skład kierowców to przepis na dominację?
    • 22 października 2025 0 Chery Tiggo 9 PHEV wjeżdża do Polski. Czy to koniec dominacji europejskich SUV-ów?
    • 21 października 2025 1 Bentley Flying Spur i Steinway. Kiedy luksus to za mało, na scenę wkracza rzemiosło
    • 20 października 2025 0 Auto z przyszłości, które zabiła teraźniejszość: 25 lat genialnego Audi A2
    • 19 października 2025 0 Opanuj chaos na biurku: Jak w pełni wykorzystać potencjał wielu monitorów z Samsung Display Manager?
    • 18 października 2025 0 Nissan Qashqai e-POWER pali 5,4 l/100 km. Czy to koniec diesli i zwykłych hybryd?
    • 18 października 2025 0 Renault 5 Turbo 3E: Elektryczna legenda za 725 000 zł wyjechała na drogi. To czyste szaleństwo!
    • 17 października 2025 0 Alpine A290 z nową funkcją. Czy jazda jednym pedałem w sportowym aucie ma sens?
    • 13 października 2025 0 TEST | Alkomat Alcolife S3 Mini – kieszonkowy strażnik trzeźwości w ogniu meczowych emocji – recenzja, opinie, #kluczowa5
    • 29 września 2025 0 TEST | Seat Ibiza 1.0 TSI Style – miejski maluch na wielkiej wyprawie – opinie, recenzja #kluczowa5
    • 24 sierpnia 2025 0 TEST | Lampka rowerowa Offbondage HR3-1000 – uwolnij się od mroku – opinie, recenzja, #kluczowa5
    • 16 sierpnia 2025 0 TEST | Dacia Bigster Hybrid 155 Journey – wielki SUV, wielkie zalety i… drobne potknięcia – opinie, recenzja, #kluczowa5
    • 24 lipca 2025 0 TEST | Alkomat ALCOLIFE Free Limited Edition – Precyzja, poręczność, spokój ducha – recenzja, opinie, #kluczowa5
    • 3 lipca 2025 0 TEST | Rozdzielacz gniazda zapalniczki Navitel USP55 Pro – cztery wtyczki z jednego gniazda – opnie, recenzja, #kluczowa5
    • 26 czerwca 2025 0 TEST | Alkomat ALCOLIFE F8 – drogo, ale profesjonalnie – opinie, recenzja, #kluczowa5
    • 21 czerwca 2025 0 TEST| NAVITEL AIR8 MINI – niewielki kompresor rowerowy, który zaskakuje możliwościami – opinie, recenzja, #kluczowa5
    • 19 czerwca 2025 0 PORÓWNANIE | Wideorejestrator Xblitz iGO vs. Xblitz GO3 – Chcesz kompaktowe rozmiary czy ekran? Tak! – opinie, recenzja, #kluczowa5
    • 8 czerwca 2025 0 TEST | Transmiter FM Navitel BHF07 MAX – nowoczesne rozwiązanie dla starszych aut – opinie, recenzja, #kluczowa5
  • O nas

    oAutach

    Wszystko o autach i technologii. Strona tworzona z pasji do motoryzacji i high tech. Pełna mocno subiektywnych testów, relacji z targów i nowości ze świata pachnącego wysokooktanowym paliwem.

    Subscribe to our newsletter:

  • Najczęściej komentowane

    • 2 stycznia 2017 57 TEST | Lamax X10 Taurus – sportowa kamera 4K z bogactwem akcesoriów
    • 6 czerwca 2019 51 Jak NEONET oszukuje swoich klientów. Sprawdź czy i ty nie zostałeś nabity w butelkę.
    • 28 sierpnia 2022 41 Nowe mandaty dla pieszych już od 21 września. Strach korzystać z chodnika.
    • O nas
    • Prywatność
    • Kontakt
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatności