Popularne
  • Kia znowu to zrobiła. EV4 w finale Car of the Year 2026 to stempel dominacji
  • EZVIZ przedstawia HG2 400 Smart – inteligentny napęd do bram przesuwnych
  • Kia PV5 z tytułem International Van of the Year 2026. Debiutant, który wywraca stolik w świecie dostawczaków
  • Magiczny mikołajkowy weekend z gwiazdą: Mercedes-Benz otwiera Jarmark Świąteczny i prezentuje nowego elektrycznego GLC
  • DDPAI wprowadza na polski rynek serię rejestratorów jazdy Z90: podwójne sensory Sony i trójkanałowe nagrywanie w jakości 4K+4K+3K
  • Sztywny hol to nie autopilot. Mechanika, przepisy i checklista
  • Perfekcja poprawiona. Porsche 911 GT3 (992.2) z pakietem Manthey to torowy absolut
  • Podwójna korona dla elektrycznej Mazdy6e. Rodzinna funkcjonalność w pięknym opakowaniu doceniona
  • Hybryda poniżej 100 tys. zł? Chery Tiggo 4 HEV to rynkowy nokaut
  • Adrenalina gwarantowana! Mistrzostwa Świata SuperEnduro wracają do Gliwic – to trzeba zobaczyć!
oAutach.pl
Navigate
  • Motoryzacja
    1. Motoryzacja
    2. Premiery
    3. Drogowe rewolucje
    4. Wydarzenia
    Featured
    6 grudnia 2025 0

    Kia znowu to zrobiła. EV4 w finale Car of the Year 2026 to stempel dominacji

    Recent
    6 grudnia 2025 0 Kia znowu to zrobiła. EV4 w finale Car of the Year 2026 to stempel dominacji
    5 grudnia 2025 0 Kia PV5 z tytułem International Van of the Year 2026. Debiutant, który wywraca stolik w świecie dostawczaków
    4 grudnia 2025 0 Magiczny mikołajkowy weekend z gwiazdą: Mercedes-Benz otwiera Jarmark Świąteczny i prezentuje nowego elektrycznego GLC
  • Technologie
    1. TECH NEWS
    Featured
    5 grudnia 2025 0

    EZVIZ przedstawia HG2 400 Smart – inteligentny napęd do bram przesuwnych

    Recent
    5 grudnia 2025 0 EZVIZ przedstawia HG2 400 Smart – inteligentny napęd do bram przesuwnych
    3 grudnia 2025 0 DDPAI wprowadza na polski rynek serię rejestratorów jazdy Z90: podwójne sensory Sony i trójkanałowe nagrywanie w jakości 4K+4K+3K
    24 listopada 2025 0 Black Friday 2025: Uwaga na serię wyłudzeń danych! Cyberprzestępcy podszywają się m.in. pod AliExpress i HOKA
  • Moto tests
    1. Małe
    2. Kompakty
    3. Klasa średnia
    4. Premium
    5. Sportowe
    6. Crossover / SUV / 4×4
    7. Minivan / Van
    8. Użytkowe
    Featured
    30 października 2025 4

    TEST | Ford Fiesta Mk7 1.25 (2011): pancerny wół roboczy. Czy 146 tys. km w firmie zabiło japońskie serce? – recenzja, opinie, #kluczowa10

    Recent
    30 października 2025 4 TEST | Ford Fiesta Mk7 1.25 (2011): pancerny wół roboczy. Czy 146 tys. km w firmie zabiło japońskie serce? – recenzja, opinie, #kluczowa10
    29 września 2025 0 TEST | Seat Ibiza 1.0 TSI Style – miejski maluch na wielkiej wyprawie – opinie, recenzja #kluczowa5
    16 sierpnia 2025 0 TEST | Dacia Bigster Hybrid 155 Journey – wielki SUV, wielkie zalety i… drobne potknięcia – opinie, recenzja, #kluczowa5
  • Tech Tests
    1. Audio-Video
    2. Samochód
    3. Dom i ogród
    4. Outdoor
    5. Inne
    Featured
    11 listopada 2025 4

    TEST | Wideodzwonek Ezviz DB2 – Inteligentny strażnik 2K do Twoich usług – opinie, recenzja, #kluczowa10

    Recent
    11 listopada 2025 4 TEST | Wideodzwonek Ezviz DB2 – Inteligentny strażnik 2K do Twoich usług – opinie, recenzja, #kluczowa10
    26 października 2025 6 TEST| Wideorejestrator Mio MiVue J20 – moda na maluchy – recenzja, opinie, #kluczowa5
    13 października 2025 0 TEST | Alkomat Alcolife S3 Mini – kieszonkowy strażnik trzeźwości w ogniu meczowych emocji – recenzja, opinie, #kluczowa5
  • Lifestyle
    1. Lifestyle
    2. Historia motoryzacji
    3. Ikony motoryzacji
    4. Spotted
    5. Naszym zdaniem
    6. Facet
    Featured
    28 października 2025 0

    Quattro to nie jest zwykłe 4×4. Dlaczego napęd Audi wciąż dominuje jesienią?

    Recent
    28 października 2025 0 Quattro to nie jest zwykłe 4×4. Dlaczego napęd Audi wciąż dominuje jesienią?
    25 października 2025 0 Phantom: 100 lat bycia lustrem dla najbogatszych
    9 października 2025 0 Sauna po treningu, czyli jak zresetować organizm niczym ECU w
  • Porady
    1. Porady
    Featured
    3 grudnia 2025 0

    Sztywny hol to nie autopilot. Mechanika, przepisy i checklista

    Recent
    3 grudnia 2025 0 Sztywny hol to nie autopilot. Mechanika, przepisy i checklista
    16 listopada 2025 0 Ile naprawdę przejedziesz na rezerwie? Ta wiedza może oszczędzić ci tysiące złotych
    14 listopada 2025 0 Elektryk zimą? Koniec z mitami. Oto jak naprawdę wygląda eksploatacja, gdy temperatura spada
  • Unique Cars
    1. Unique Cars Market
    Featured
    29 października 2025 0

    Najdroższy SUV na Otomoto? Cullinan Black Badge Widebody od Mansory za 5,6 miliona

    Recent
    29 października 2025 0 Najdroższy SUV na Otomoto? Cullinan Black Badge Widebody od Mansory za 5,6 miliona
    15 marca 2024 0 Rolls-Royce Cullinan – 2021 – 1.890.000 PLN – Szczecin – piłkarski TOP
    3 kwietnia 2022 0 BMW M5 E39 – 1999 – 199.000 PLN – Szczecin – niby BMW a jednak Dino
You are at:Home»Motoryzacja»Suzuki odświeża logo po 22 latach. Wielka rewolucja czy kosmetyka, której nie zauważysz?
Motoryzacja

Suzuki odświeża logo po 22 latach. Wielka rewolucja czy kosmetyka, której nie zauważysz?

By Janusz on 3 października 2025 0 Comments

Korporacje uwielbiają wielkie słowa. Nowa era, rewolucja, zwrot ku przyszłości – brzmią świetnie na prezentacjach w salach konferencyjnych. Suzuki Motor Corporation właśnie ogłosiło, że po 22 latach odświeża swój znak firmowy. Dwie dekady to w motoryzacji cała wieczność, więc spodziewalibyśmy się trzęsienia ziemi.

Tymczasem patrzę na nowe logo i drapię się po głowie, zastanawiając się, czy ktoś przypadkiem nie zamienił plików na serwerze i nie wgrał ponownie tego samego. Bo na pierwszy, a nawet trzeci rzut oka, różnica jest… no właśnie, jaka?

Co tak naprawdę się zmieniło?

Zacznijmy od konkretów, bo te, w przeciwieństwie do marketingowego bełkotu, da się zweryfikować. Suzuki twierdzi, że zachowano ikoniczny kontur litery „S”, co jest eufemizmem oznaczającym, że znak jest praktycznie identyczny. Kluczowa zmiana, którą szumnie się ogłasza, to przejście na „płaski” design. Mówiąc prościej, logo straciło efekt 3D, cieniowanie i chromowany połysk, stając się dwuwymiarowe. To oczywiście ukłon w stronę ery cyfrowej, gdzie takie proste logotypy lepiej wyglądają na ekranach smartfonów i w aplikacjach. Problem w tym, że to trend, który inni producenci wprowadzili lata temu. Suzuki po prostu nadrabia zaległości, a nie wyznacza nowe kierunki. Drugą nowością jest rezygnacja z chromowania na rzecz lakierowania w kolorze połyskującego srebra. To akurat zmiana na plus, bo podyktowana ekologią, ale wizualnie dla przeciętnego kierowcy będzie to detal absolutnie nie do odróżnienia na masce pędzącego auta. I to w zasadzie tyle. Koniec rewolucji.

Filozofia dopisana na siłę

Najciekawsze jest jednak to, jak potężną ideologię próbuje się do tej kosmetycznej zmiany dopisać. Nowy emblemat ma odzwierciedlać korporacyjne motto „By Your Side” (Zawsze przy Tobie) i uosabiać koncentrację na kliencie. W jaki sposób spłaszczenie logo i zmiana farby ma sprawić, że firma jest bliżej mnie jako klienta? Tego niestety komunikat prasowy nie wyjaśnia. Słyszymy za to, że wyraża to zwrot Suzuki ku nowej erze i dążenie do tworzenia „infrastruktury mobilności ściśle powiązanej z życiem ludzi”. Puste frazesy, które brzmią, jakby pisał je generator korporacyjnych haseł. Toshihiro Suzuki, prezes koncernu, dodaje o „determinacji do podejmowania nowych wyzwań”. Szanuję determinację, ale oczekiwałbym, że przejawi się ona w odważnych projektach samochodów, a nie w zmianie fontu w materiałach prasowych. Nowe logo zobaczymy po raz pierwszy na modelach koncepcyjnych podczas Japan Mobility Show 2025. Mam cichą nadzieję, że te koncepty przyniosą faktyczną rewolucję, bo sam znaczek, z całym szacunkiem dla 22 lat oczekiwania, jest co najwyżej cichym liftingiem, który większość z nas po prostu przeoczy.

Share. Twitter Facebook Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticlePrawdziwy japończyk kontra niemiecka technologia. Nissan Z nokautuje Toyotę Suprę w sprzedaży
Next Article Jakub Król i Patryk Detmer triumfują w Driftingowych Mistrzostwach Polski 2025

Related Posts

  • 6 grudnia 2025 0

    Kia znowu to zrobiła. EV4 w finale Car of the Year 2026 to stempel dominacji

  • 5 grudnia 2025 0

    Kia PV5 z tytułem International Van of the Year 2026. Debiutant, który wywraca stolik w świecie dostawczaków

  • 4 grudnia 2025 0

    Magiczny mikołajkowy weekend z gwiazdą: Mercedes-Benz otwiera Jarmark Świąteczny i prezentuje nowego elektrycznego GLC

Leave A Reply Cancel Reply

    • Posty
    • Testy
    • 6 grudnia 2025 0 Kia znowu to zrobiła. EV4 w finale Car of the Year 2026 to stempel dominacji
    • 5 grudnia 2025 0 EZVIZ przedstawia HG2 400 Smart – inteligentny napęd do bram przesuwnych
    • 5 grudnia 2025 0 Kia PV5 z tytułem International Van of the Year 2026. Debiutant, który wywraca stolik w świecie dostawczaków
    • 4 grudnia 2025 0 Magiczny mikołajkowy weekend z gwiazdą: Mercedes-Benz otwiera Jarmark Świąteczny i prezentuje nowego elektrycznego GLC
    • 3 grudnia 2025 0 DDPAI wprowadza na polski rynek serię rejestratorów jazdy Z90: podwójne sensory Sony i trójkanałowe nagrywanie w jakości 4K+4K+3K
    • 3 grudnia 2025 0 Sztywny hol to nie autopilot. Mechanika, przepisy i checklista
    • 3 grudnia 2025 0 Perfekcja poprawiona. Porsche 911 GT3 (992.2) z pakietem Manthey to torowy absolut
    • 2 grudnia 2025 0 Podwójna korona dla elektrycznej Mazdy6e. Rodzinna funkcjonalność w pięknym opakowaniu doceniona
    • 1 grudnia 2025 0 Hybryda poniżej 100 tys. zł? Chery Tiggo 4 HEV to rynkowy nokaut
    • 30 listopada 2025 0 Adrenalina gwarantowana! Mistrzostwa Świata SuperEnduro wracają do Gliwic – to trzeba zobaczyć!
    • 11 listopada 2025 4 TEST | Wideodzwonek Ezviz DB2 – Inteligentny strażnik 2K do Twoich usług – opinie, recenzja, #kluczowa10
    • 30 października 2025 4 TEST | Ford Fiesta Mk7 1.25 (2011): pancerny wół roboczy. Czy 146 tys. km w firmie zabiło japońskie serce? – recenzja, opinie, #kluczowa10
    • 26 października 2025 6 TEST| Wideorejestrator Mio MiVue J20 – moda na maluchy – recenzja, opinie, #kluczowa5
    • 13 października 2025 0 TEST | Alkomat Alcolife S3 Mini – kieszonkowy strażnik trzeźwości w ogniu meczowych emocji – recenzja, opinie, #kluczowa5
    • 29 września 2025 0 TEST | Seat Ibiza 1.0 TSI Style – miejski maluch na wielkiej wyprawie – opinie, recenzja #kluczowa5
    • 24 sierpnia 2025 0 TEST | Lampka rowerowa Offbondage HR3-1000 – uwolnij się od mroku – opinie, recenzja, #kluczowa5
    • 16 sierpnia 2025 0 TEST | Dacia Bigster Hybrid 155 Journey – wielki SUV, wielkie zalety i… drobne potknięcia – opinie, recenzja, #kluczowa5
    • 24 lipca 2025 0 TEST | Alkomat ALCOLIFE Free Limited Edition – Precyzja, poręczność, spokój ducha – recenzja, opinie, #kluczowa5
    • 3 lipca 2025 0 TEST | Rozdzielacz gniazda zapalniczki Navitel USP55 Pro – cztery wtyczki z jednego gniazda – opnie, recenzja, #kluczowa5
    • 26 czerwca 2025 0 TEST | Alkomat ALCOLIFE F8 – drogo, ale profesjonalnie – opinie, recenzja, #kluczowa5
  • O nas

    oAutach

    Wszystko o autach i technologii. Strona tworzona z pasji do motoryzacji i high tech. Pełna mocno subiektywnych testów, relacji z targów i nowości ze świata pachnącego wysokooktanowym paliwem.

    Subscribe to our newsletter:

  • Najczęściej komentowane

    • 2 stycznia 2017 57 TEST | Lamax X10 Taurus – sportowa kamera 4K z bogactwem akcesoriów
    • 6 czerwca 2019 51 Jak NEONET oszukuje swoich klientów. Sprawdź czy i ty nie zostałeś nabity w butelkę.
    • 28 sierpnia 2022 41 Nowe mandaty dla pieszych już od 21 września. Strach korzystać z chodnika.
    • O nas
    • Prywatność
    • Kontakt
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatności