Popularne
  • KTC H27D9 kontra H27T27. Bitwa o miano króla QHD: czysta wydajność czy biurkowa wszechstronność?
  • Powrót legendy po 25 latach. Nowa Honda Prelude e:HEV wjeżdża do Europy i znamy jej polską cenę
  • Elektryczne Mini Cooper SE (2022) za 80 000 zł – hit czy pułapka? Analizujemy gigantyczną utratę wartości.
  • Bentley zrywa z tradycją. Nadchodzi najlżejszy Supersports z napędem na tył!
  • BMW „Retail.Next”: salony jak luksusowe butiki. Bońkowscy stawiają gigantów we Wrocławiu i Koszalinie.
  • Nowy SEAT Arona: ostatni bastion TSI. Głęboki lifting i zero elektryfikacji.
  • iiyama kończy grę. 144 Hz i IPS stają się standardem od 429 zł.
  • Mazda odświeża „skrzydła”. Ten subtelny lifting logo to sygnał wielkich zmian.
  • Skoda Fabia 130 Sport: cena w Polsce to 128 300 zł. Czy to ostatni taki hot hatch?
  • Policja zbroi się w nowe Škody. 100 octavii combi z napędem mHEV trafi do drogówki
oAutach.pl
Navigate
  • Motoryzacja
    1. Motoryzacja
    2. Premiery
    3. Drogowe rewolucje
    4. Wydarzenia
    Featured
    11 listopada 2025 0

    Powrót legendy po 25 latach. Nowa Honda Prelude e:HEV wjeżdża do Europy i znamy jej polską cenę

    Recent
    11 listopada 2025 0 Powrót legendy po 25 latach. Nowa Honda Prelude e:HEV wjeżdża do Europy i znamy jej polską cenę
    9 listopada 2025 0 Bentley zrywa z tradycją. Nadchodzi najlżejszy Supersports z napędem na tył!
    9 listopada 2025 0 BMW „Retail.Next”: salony jak luksusowe butiki. Bońkowscy stawiają gigantów we Wrocławiu i Koszalinie.
  • Technologie
    1. TECH NEWS
    Featured
    11 listopada 2025 0

    KTC H27D9 kontra H27T27. Bitwa o miano króla QHD: czysta wydajność czy biurkowa wszechstronność?

    Recent
    11 listopada 2025 0 KTC H27D9 kontra H27T27. Bitwa o miano króla QHD: czysta wydajność czy biurkowa wszechstronność?
    7 listopada 2025 0 iiyama kończy grę. 144 Hz i IPS stają się standardem od 429 zł.
    4 listopada 2025 0 Edukacja online to żyła złota. Dlaczego branża moto przesypia rewolucję?
  • Moto tests
    1. Małe
    2. Kompakty
    3. Klasa średnia
    4. Premium
    5. Sportowe
    6. Crossover / SUV / 4×4
    7. Minivan / Van
    8. Użytkowe
    Featured
    30 października 2025 0

    TEST | Ford Fiesta Mk7 1.25 (2011): pancerny wół roboczy. Czy 146 tys. km w firmie zabiło japońskie serce? – recenzja, opinie, #kluczowa10

    Recent
    30 października 2025 0 TEST | Ford Fiesta Mk7 1.25 (2011): pancerny wół roboczy. Czy 146 tys. km w firmie zabiło japońskie serce? – recenzja, opinie, #kluczowa10
    29 września 2025 0 TEST | Seat Ibiza 1.0 TSI Style – miejski maluch na wielkiej wyprawie – opinie, recenzja #kluczowa5
    16 sierpnia 2025 0 TEST | Dacia Bigster Hybrid 155 Journey – wielki SUV, wielkie zalety i… drobne potknięcia – opinie, recenzja, #kluczowa5
  • Tech Tests
    1. Audio-Video
    2. Samochód
    3. Dom i ogród
    4. Outdoor
    5. Inne
    Featured
    26 października 2025 2

    TEST| Wideorejestrator Mio MiVue J20 – moda na maluchy – recenzja, opinie, #kluczowa5

    Recent
    26 października 2025 2 TEST| Wideorejestrator Mio MiVue J20 – moda na maluchy – recenzja, opinie, #kluczowa5
    13 października 2025 0 TEST | Alkomat Alcolife S3 Mini – kieszonkowy strażnik trzeźwości w ogniu meczowych emocji – recenzja, opinie, #kluczowa5
    3 października 2025 0 TEST | Wideorejestrator Navitel R37 GPS – maluch, który zaskakuje funkcjami – opinie, recenzja, #kluczowa5
  • Lifestyle
    1. Lifestyle
    2. Historia motoryzacji
    3. Ikony motoryzacji
    4. Spotted
    5. Naszym zdaniem
    6. Facet
    Featured
    28 października 2025 0

    Quattro to nie jest zwykłe 4×4. Dlaczego napęd Audi wciąż dominuje jesienią?

    Recent
    28 października 2025 0 Quattro to nie jest zwykłe 4×4. Dlaczego napęd Audi wciąż dominuje jesienią?
    25 października 2025 0 Phantom: 100 lat bycia lustrem dla najbogatszych
    9 października 2025 0 Sauna po treningu, czyli jak zresetować organizm niczym ECU w
  • Porady
    1. Porady
    Featured
    11 listopada 2025 0

    KTC H27D9 kontra H27T27. Bitwa o miano króla QHD: czysta wydajność czy biurkowa wszechstronność?

    Recent
    11 listopada 2025 0 KTC H27D9 kontra H27T27. Bitwa o miano króla QHD: czysta wydajność czy biurkowa wszechstronność?
    10 listopada 2025 0 Elektryczne Mini Cooper SE (2022) za 80 000 zł – hit czy pułapka? Analizujemy gigantyczną utratę wartości.
    1 listopada 2025 0 Nowe auto z salonu, pierwszy tydzień: jak wygląda „dobry” zestaw kluczy (Katowice)
  • Unique Cars
    1. Unique Cars Market
    Featured
    29 października 2025 0

    Najdroższy SUV na Otomoto? Cullinan Black Badge Widebody od Mansory za 5,6 miliona

    Recent
    29 października 2025 0 Najdroższy SUV na Otomoto? Cullinan Black Badge Widebody od Mansory za 5,6 miliona
    15 marca 2024 0 Rolls-Royce Cullinan – 2021 – 1.890.000 PLN – Szczecin – piłkarski TOP
    3 kwietnia 2022 0 BMW M5 E39 – 1999 – 199.000 PLN – Szczecin – niby BMW a jednak Dino
You are at:Home»Motoryzacja»Mazda odświeża „skrzydła”. Ten subtelny lifting logo to sygnał wielkich zmian.
Motoryzacja

Mazda odświeża „skrzydła”. Ten subtelny lifting logo to sygnał wielkich zmian.

By Janusz on 6 listopada 2025 0 Comments

Zmiana logo to dla producenta samochodów zawsze operacja na otwartym sercu. Wystarczy jeden zły ruch, by zirytować klientów i rozmyć tożsamość budowaną latami. Volkswagen czy Kia robiły to z wielką pompą, ogłaszając nową erę i „płaski design”. Tymczasem Mazda, wierna swojej filozofii, robi to po swojemu. Subtelnie, bez rewolucji, ale z głębszym przesłaniem ukrytym w korporacyjnym języku.

Na Japan Mobility Show 2025 zadebiutowała **nowa wersja symbolu marki Mazda**, która będzie teraz stopniowo wprowadzana na rynek. To nie jest rewolucja na miarę odcięcia się od korzeni. To precyzyjny, niemal chirurgiczny retusz, który na pierwszy rzut oka można przeoczyć. Jednak ten ruch mówi o przyszłości firmy znacznie więcej, niż sugerowałaby jego subtelność.mazda-logo_combined_horizontal_rgb Mazda odświeża "skrzydła". Ten subtelny lifting logo to sygnał wielkich zmian.

Cyfrowy lifting, a nie rewolucja.

Sercem zmiany jest dostosowanie logo z 1997 roku – charakterystycznego „M” przypominającego rozpostarte skrzydła – do nowej rzeczywistości. Komunikat prasowy mówi o „bardziej wyrafinowanym charakterze”, ale kluczowe jest jedno sformułowanie: **zwiększenie rozpoznawalności w środowiskach cyfrowych**. I to jest sedno. Oryginalne logo było projektowane z myślą o chromowanym, trójwymiarowym znaczku na grillu. Dziś logo musi wyglądać równie dobrze jako ikona aplikacji, na ekranie systemu inforozrywki i na smartwatchu. Stąd „elegancka i wyrazista forma”, która jest po prostu czytelniejsza w płaskim, dwuwymiarowym świecie. Wprowadzona zostaje także nowa wersja znaku słownego, czyli po prostu świeży font napisu „MAZDA”.1_1029_newci-scaled Mazda odświeża "skrzydła". Ten subtelny lifting logo to sygnał wielkich zmian.

Dwa logotypy w użyciu? To najbardziej intrygujący ruch.

Tutaj robi się naprawdę ciekawie. Mazda nie robi twardego cięcia. Zamiast tego ogłasza, że **”Zarówno nowa, jak i dotychczasowa wersja symbolu marki będą stosowane w sposób optymalny”**. Co to oznacza w praktyce? To genialna w swej prostocie ucieczka przed problemem, z którym boryka się np. Volkswagen. Płaskie logo, świetne cyfrowo, wygląda tanio i słabo jako fizyczny emblemat na samochodzie. Mazda prawdopodobnie rezerwuje nowy, płaski symbol dla mediów cyfrowych i druku, podczas gdy na samych autach nadal będziemy widzieć bardziej trójwymiarową, „tłoczoną” wersję, być może tylko lekko zaktualizowaną. To pragmatyczne i bezpieczne podejście, chroniące wizerunek premium.

Filozofia „zasadniczego humanizmu” w praktyce.

Cała operacja jest opakowana w typową dla Mazdy filozofię. Firma mówi o „niezachwianej wierze”, „kształtowaniu przyszłości” i „przyjemności z prowadzenia” opartej o **”zasadniczy humanizm”**. W tłumaczeniu na język zrozumiały: Mazda nie chce być postrzegana jako kolejna korporacja produkująca blaszane puszki. Chce być marką premium, która dostarcza „radość z życia”. Ten subtelny lifting logo ma właśnie to odzwierciedlać. Nie jesteśmy rewolucyjni i głośni. Jesteśmy dojrzali, wyrafinowani i skupieni na człowieku. To ewolucja, nie rewolucja – dokładnie tak, jak Mazda rozwija swoje samochody.

Share. Twitter Facebook Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr Email
Previous ArticleSkoda Fabia 130 Sport: cena w Polsce to 128 300 zł. Czy to ostatni taki hot hatch?
Next Article iiyama kończy grę. 144 Hz i IPS stają się standardem od 429 zł.

Related Posts

  • 11 listopada 2025 0

    Powrót legendy po 25 latach. Nowa Honda Prelude e:HEV wjeżdża do Europy i znamy jej polską cenę

  • 9 listopada 2025 0

    Bentley zrywa z tradycją. Nadchodzi najlżejszy Supersports z napędem na tył!

  • 9 listopada 2025 0

    BMW „Retail.Next”: salony jak luksusowe butiki. Bońkowscy stawiają gigantów we Wrocławiu i Koszalinie.

Leave A Reply Cancel Reply

    • Posty
    • Testy
    • 11 listopada 2025 0 KTC H27D9 kontra H27T27. Bitwa o miano króla QHD: czysta wydajność czy biurkowa wszechstronność?
    • 11 listopada 2025 0 Powrót legendy po 25 latach. Nowa Honda Prelude e:HEV wjeżdża do Europy i znamy jej polską cenę
    • 10 listopada 2025 0 Elektryczne Mini Cooper SE (2022) za 80 000 zł – hit czy pułapka? Analizujemy gigantyczną utratę wartości.
    • 9 listopada 2025 0 Bentley zrywa z tradycją. Nadchodzi najlżejszy Supersports z napędem na tył!
    • 9 listopada 2025 0 BMW „Retail.Next”: salony jak luksusowe butiki. Bońkowscy stawiają gigantów we Wrocławiu i Koszalinie.
    • 8 listopada 2025 0 Nowy SEAT Arona: ostatni bastion TSI. Głęboki lifting i zero elektryfikacji.
    • 7 listopada 2025 0 iiyama kończy grę. 144 Hz i IPS stają się standardem od 429 zł.
    • 6 listopada 2025 0 Mazda odświeża „skrzydła”. Ten subtelny lifting logo to sygnał wielkich zmian.
    • 5 listopada 2025 0 Skoda Fabia 130 Sport: cena w Polsce to 128 300 zł. Czy to ostatni taki hot hatch?
    • 4 listopada 2025 0 Policja zbroi się w nowe Škody. 100 octavii combi z napędem mHEV trafi do drogówki
    • 30 października 2025 0 TEST | Ford Fiesta Mk7 1.25 (2011): pancerny wół roboczy. Czy 146 tys. km w firmie zabiło japońskie serce? – recenzja, opinie, #kluczowa10
    • 26 października 2025 2 TEST| Wideorejestrator Mio MiVue J20 – moda na maluchy – recenzja, opinie, #kluczowa5
    • 13 października 2025 0 TEST | Alkomat Alcolife S3 Mini – kieszonkowy strażnik trzeźwości w ogniu meczowych emocji – recenzja, opinie, #kluczowa5
    • 29 września 2025 0 TEST | Seat Ibiza 1.0 TSI Style – miejski maluch na wielkiej wyprawie – opinie, recenzja #kluczowa5
    • 24 sierpnia 2025 0 TEST | Lampka rowerowa Offbondage HR3-1000 – uwolnij się od mroku – opinie, recenzja, #kluczowa5
    • 16 sierpnia 2025 0 TEST | Dacia Bigster Hybrid 155 Journey – wielki SUV, wielkie zalety i… drobne potknięcia – opinie, recenzja, #kluczowa5
    • 24 lipca 2025 0 TEST | Alkomat ALCOLIFE Free Limited Edition – Precyzja, poręczność, spokój ducha – recenzja, opinie, #kluczowa5
    • 3 lipca 2025 0 TEST | Rozdzielacz gniazda zapalniczki Navitel USP55 Pro – cztery wtyczki z jednego gniazda – opnie, recenzja, #kluczowa5
    • 26 czerwca 2025 0 TEST | Alkomat ALCOLIFE F8 – drogo, ale profesjonalnie – opinie, recenzja, #kluczowa5
    • 21 czerwca 2025 0 TEST| NAVITEL AIR8 MINI – niewielki kompresor rowerowy, który zaskakuje możliwościami – opinie, recenzja, #kluczowa5
  • O nas

    oAutach

    Wszystko o autach i technologii. Strona tworzona z pasji do motoryzacji i high tech. Pełna mocno subiektywnych testów, relacji z targów i nowości ze świata pachnącego wysokooktanowym paliwem.

    Subscribe to our newsletter:

  • Najczęściej komentowane

    • 2 stycznia 2017 57 TEST | Lamax X10 Taurus – sportowa kamera 4K z bogactwem akcesoriów
    • 6 czerwca 2019 51 Jak NEONET oszukuje swoich klientów. Sprawdź czy i ty nie zostałeś nabity w butelkę.
    • 28 sierpnia 2022 41 Nowe mandaty dla pieszych już od 21 września. Strach korzystać z chodnika.
    • O nas
    • Prywatność
    • Kontakt
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatności