W Europie debiutuje Exlantix ES, elektryczna limuzyna, która ma zamiar zdefiniować na nowo segment luksusowych aut na prąd. Ta chińska marka wchodzi na rynek z modelem, który łączy sportowe osiągi, awangardową technologię oraz wnętrze z materiałów najwyższej jakości.
Osiągi na poziomie aut sportowych
Sercem Exlantix ES jest dwusilnikowy napęd na cztery koła, który generuje moc 353 kW (około 480 KM). Dzięki temu limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy. Zaawansowany system dystrybucji momentu obrotowego może przenieść nawet 8000 Nm bezpośrednio na koła, błyskawicznie przełączając się między napędem na dwie i cztery osie. Co więcej, auto wyposażono w sześciotłoczkowe, sportowe zaciski hamulcowe, które pozwalają na zatrzymanie samochodu ze 100 km/h na dystansie 33,1 metra.
Bateria i zaawansowane technologie
Exlantix ES zbudowano na 800-woltowej architekturze. Pojemność baterii wynosi 100 kWh, a ultraszybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 290 kW pozwala uzupełnić energię z 30% do 80% w około 15 minut. Na jednym ładowaniu auto może przejechać do 600 km (cykl WLTP).
Samochód wyposażono w pakiet systemów wspomagania kierowcy „Falcon Pilot” Exeed, który zapewnia półautonomiczną jazdę na poziomie 2+. System bazuje na pięciu radarach, dwunastu czujnikach ultradźwiękowych i dziesięciu kamerach. W wyższych wersjach dostępny jest dodatkowy skaner LiDAR, który pozwala na półautonomiczną nawigację w ruchu miejskim i na autostradach.
Design i wnętrze
Stylistyka Exlantix ES została zainspirowana „estetyką wiatru”. Aerodynamiczna sylwetka ma współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,205 Cd, co wpływa na zasięg i komfort akustyczny. Wnętrze wykończono materiałami najwyższej jakości, takimi jak wegańskie skóry i skóra Nappa klasy 5A. Fotele przednie są podgrzewane, wentylowane i wyposażone w funkcję masażu. Limuzyna oferuje również 23-głośnikowy system audio „Sky Sound” oraz panoramiczny dach, co potęguje poczucie przestrzeni. Dzięki rozstawowi osi o długości 3000 mm, pasażerowie mają do dyspozycji przestrzeń porównywalną z limuzynami klasy biznes
