Kierowcy Citroënów C-Elysée WTCC zdobyli maksymalną liczbę punktów, odnosząc dwukrotnie podwójne zwycięstwo na mokrym torze Hungaroring w Budapeszcie. Ich zespół po trzech rozegranych rundach obejmuje prowadzenie w klasyfikacji producentów Wyścigowych Mistrzostw Świata WTCC FIA. José María López odzyskał także prowadzenie wśród kierowców, a Yvan Muller zaliczył swoje pierwsze w tym sezonie miejsce na podium.
Zgodnie z zapowiedziami w nocy poprzedzającej wyścig nad Węgrami przeszła fala deszczu i chłodu. Od samego rana kierowcy i inżynierowie zabrali się do pracy przy dostosowaniu ustawień Citroënów C-Elysée WTCC do panujących warunków.
Deszcz ustał w chwili, gdy samochody wyjechały z garaży, by ustawić się na polach startowych do wyścigu otwierającego. Po dwóch okrążeniach zapoznawczych Yvan Muller i José María López zdecydowali się na założenie opon typu slick. Wśród innych zawodników zdania co do doboru ogumienia były podzielone: jedni wybrali opony deszczowe, inni mieszane (slicki na przedniej, a opony deszczowe na tylnej osi).
Źródło:Citroen