Renault kontynuuje swoją globalną ofensywę, a na celowniku znalazła się klasa SUV-ów. Francuski producent zaprezentował właśnie nowy model, Renault Boreal, który ma umocnić pozycję marki na rynkach pozaeuropejskich. Jest to kolejny krok w ambitnym planie „International Gameplan”, mającym na celu podwojenie przychodu z każdego sprzedanego samochodu poza Europą do 2027 roku.
Boreal – nowy filar globalnej strategii
Jak podkreśla Fabrice Cambolive, CEO marki Renault, Boreal to symbol globalnych ambicji firmy w zakresie podnoszenia jakości i innowacji. Model ten ma zwiększyć udział marki w wyższych segmentach, zwłaszcza na rynkach, gdzie SUV-y cieszą się ogromną popularnością. W Ameryce Łacińskiej, Turcji czy na Bliskim Wschodzie Boreal ma być kluczowym elementem w ofensywie handlowej w segmencie C.
Model ten dołącza do takich SUV-ów jak Kardian, Duster i Grand Koleos, tworząc solidną gamę, która ma zapewnić Renault stabilny wzrost. Producent zamierza zainwestować 3 mld euro w osiem nowych modeli na rynkach międzynarodowych, z czego pięć będzie z segmentów C i D.
Uniwersalna platforma i produkcja na dwóch kontynentach
Renault Boreal powstał na elastycznej, modułowej platformie Grupy Renault, która pozwala na tworzenie zróżnicowanych wersji nadwoziowych i szybkie dostosowanie do lokalnych potrzeb. Produkcja będzie odbywać się w dwóch fabrykach: w Kurytybie (Brazylia) na potrzeby Ameryki Łacińskiej oraz w tureckiej Bursie na pozostałe 54 rynki, w tym Europę Wschodnią. Taka strategia ma zoptymalizować koszty i logistykę, zapewniając efektywną dystrybucję.
Wdrożenie Renault Boreal rozpocznie się pod koniec 2025 roku w Brazylii, a od 2026 roku trafi na pozostałe rynki.