Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu Hyundai zaprezentował model i10 w nowej odsłonie. Hyundai i10 będący najmniejszym autem w ofercie marki (segment A) został wyposażony w systemy aktywnego bezpieczeństwa oraz funkcje komunikacyjne dostępne zazwyczaj w modelach wyższych segmentów. Charakterystycznym elementem jest nowy, kaskadowy grill.

„Nowy i10 jest przykładem realizowanej przez Hyundai Motor idei dostarczania rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i komunikacji, jakich oczekują współcześni Klienci”. – powiedział Thomas A. Schmid, dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. „Bogate wyposażenie oraz wysoka jakość zadecydowały o popularności tego modelu w Europie i jesteśmy przekonani, że nowy i10 umocni ten sukces”.

Stworzony w Europie dla Europy – historia sukcesu i10

Od momentu swojej premiery w 2008 r. Hyundai i10 cieszy się niesłabnącym powodzeniem na rynku – przez ten czas do lipca 2016 r. sprzedano około 670 000 egzemplarzy tego auta . Oznacza to, że jest on jednym z najbardziej popularnych modeli w swoim segmencie.

W pierwszych siedmiu latach sprzedaży Hyundaia i10, na rynek trafiło ponad 450 tys. sztuk tego modelu. A od momentu wprowadzenia na rynek drugiej generacji – pod koniec 2013 r. stał się on prawdziwie europejskim samochodem – zaprojektowanym i skonstruowanym w centrum R&D Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim i produkowanym w fabryce Hyundai Assan Otomotive Sanayi (HAOS) w ĺzmit, Turcja.

Nowy, wyrafinowany styl

Design to jeden z głównych powodów, dla którego Klienci wybierają samochody marki Hyundai. Nowy i10 zyskał jeszcze bardziej atrakcyjną stylistykę – szczególnie widoczną z przodu i z tyłu auta, która podkreśla jego miejski, nowoczesny wizerunek.

Najbardziej wyrazistą zmianą stylistyczną w i10 jest nowy, kaskadowy grill. Stanowi on rozwinięcie stylu dobrze znanej fanom marki sześciokątnej atrapy chłodnicy o zwężającym się ku dołowi kształcie. Kaskadowy grill będzie znakiem rozpoznawczym całej rodziny modeli Hyundaia.

Uwagę zwraca także nowy, przedni zderzak i okrągłe światła LED do jazdy dziennej, umieszczone na krawędziach atrapy chłodnicy, dzięki czemu przód auta jest jeszcze bardziej atrakcyjny.

Ewolucję stylistyczną przeszedł także tył auta. Dzięki czarnej wstawce i okrągłym światłom przeciwmgielnymi z ciemniejszymi osłonami, tylny zderzak ma teraz bardziej sportowy wygląd. Uzupełnieniem odmłodzonego wizerunku nowego i10 są listwy boczne o zmienionym kształcie i wielkości. Auto może być wyposażone w 14-calowe obręcze kół ze stali lub ze stopu lekkiego

Opływowa sylwetka i10 pozwala mu uzyskać współczynnik oporu powietrza (Cd) 0,31, co jest wiodącym  wynikiem w klasie.

Nowy i10 jest oferowany w dziewięciu atrakcyjnych kolorach nadwozia. W lakierze podstawowym: niebieskim (Morning Blue) i białym (Polar White), metalizowanym: niebieskim (Aqua Sparkling), brązowym (Cashmere Brown), srebrnym (Sleek Sliver) i szarym (Star Dust) oraz perłowym: pomarańczowym (Mandarin Orange), czerwonym (Passion Red) i czarnym (Phantom Black).

Wnętrze nowego i10 zachowało przestronność i elegancki wygląd, uzyskany dzięki ciekawej kolorystyce deski rozdzielczej, a także elementów otaczających dźwignię zmiany biegów oraz dolnych paneli wykończenia drzwi. Do wcześniej oferowanych wersji wykończenia wnętrza (czarnej, niebieskiej, pomarańczowej i beżowej) dodano piątą opcję – nową tapicerkę w szykownym, czerwonym odcieniu.

Sprawdzone jednostki napędowe

Pod maską nowego i10 pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,0 lub 1,25 l, zestawiony z pięciobiegową skrzynią manualną (standard) lub czterobiegową skrzynią automatyczną (opcja). W sprzedaży jest także nowy i10 z fabrycznie zamontowanym silnikiem 1,0l na gaz LPG

*Szczegółowe informacje dotyczące osiągów jednostek napędowych podane są w tabelce, na końcu tekstu.

W nowym modelu zwiększono odbojniki przedniego zawieszenia z 55,5 do 64 mm w celu poprawienia charakterystyki prowadzenia na nierównej nawierzchni. Zmodyfikowano także przełożenie układu kierowniczego (obecnie 53,5 mm/obr., poprzednio 50,8 mm/obr.) oraz zastosowano magnezową konstrukcję koła kierownicy.

Nowy i10 jest standardowo wyposażony w przednie i tylne hamulce tarczowe. Z przodu tarcze wentylowane 252 mm, a z tyłu w tarcze pełne 234 mm. Dla uzyskania maksymalnej skuteczności i stabilności hamowania, w standardzie oferowany jest układ przeciwblokujący (ABS), elektroniczny rozdział sił hamowania (EBD) oraz elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESC).

Zintegrowane funkcje komunikacyjne i systemy aktywnego bezpieczeństwa

W nowym i10 znalazło się wiele zaawansowanych rozwiązań z zakresu komunikacji i funkcji bezpieczeństwa, które zostały zaadaptowane z modeli wyższych klas. Mowa tu o nawigacji i systemie informacyjno-rozrywkowym, które są już stosowane w Hyundaiu i30 Nowej Generacji oraz modelu IONIQ.

System nawigacyjny w nowym i10 ma dziesięcioletnią, darmową subskrypcję na aktualizację usług LIVE Services, które obejmują bieżące informacje o natężeniu ruchu, warunkach pogodowych i użytecznych miejscach, a także lokalizacji radarów w krajach, gdzie zezwalają na to przepisy.

System informacyjno-rozrywkowy dostarcza dokładne informacje o ruchu drogowym i wyznacza najlepszą trasę podając precyzyjny czas dojazdu. Mapy pokrywają 99% sieci drogowej.

Aplikacja pogodowa skojarzona z usługami LIVE zapewnia pięciodniową prognozę pogody dla głównych miast europejskich, a wyniki wyszukiwania przez kierowcę interesującego go miejsca, są oparte na aktualizowanych w czasie rzeczywistym informacjach o 11 milionach obiektów, dostępnych w 14 językach.

Nowy Hyundai i10 jest jednym z bezpieczniejszych aut w swojej klasie dzięki dwóm, nowym funkcjom aktywnie zapobiegającym wypadkom, opartym na przedniej kamerze wielofunkcyjnej: systemowi ostrzegania przed kolizją z przodu (FCWS) i systemowi ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS).

FCWS ostrzega kierowcę akustycznie i wizualnie o zagrożeniu zderzeniem z innymi pojazdami na podstawie sygnałów otrzymanych z przedniej kamery. LDWS uaktywnia się, jeśli kierowca wykonuje niebezpieczne manewry przy prędkości samochodu przekraczającej 60 km/h. Alarm akustyczny rozlega się jeszcze zanim samochód przekroczy oznaczenia pasa ruchu.

W podstawowym wyposażeniu samochodu znajdują się także systemy ESC i VSM, sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc oraz sześć poduszek powietrznych (dwie czołowe, dwie przednie boczne oraz dwie kurtynowe).

Przestronność wnętrza, którego komfort wzmacnia także automatyczna klimatyzacja, podgrzewana kierownica i podgrzewane przednie fotele sprawia, że autem może wygodnie podróżować pięć osób.

Rozstaw osi wynoszący 2 385 mm pozwolił na skonstruowanie jednej z najprzestronniejszych kabin w klasie. Kierowca i pasażer mają z przodu 1070 mm miejsca na nogi, 1306 mm na wysokości ramion oraz rekordowe 1008 mm odległości od siedziska do dachu.

Wysoko unosząca się klapa zapewnia dostęp do obszernego bagażnika o pojemności 252 litrów. Tylne siedzenia składają się w podziale 60:40, co pozwala uzyskać 1046 litrów łatwo dostępnej przestrzeni bagażowej.

Na wszystkich drzwiach samochodu umieszczono duże kieszenie – nadal rzadko spotykane w segmencie A. W przednich zmieści się butelka o pojemności 1 litra, w tylnych 0,6 litra. Uchwyty na kubki za dźwignią zmiany biegów dodatkowo zwiększają funkcjonalność nowego i10.

Źródło:Hyundai

Share.

Leave A Reply