Podwójny rekord Audi: w marcu, najlepszymi w historii przedsiębiorstwa wynikami, koncern zamknął również najlepszy jak dotąd pierwszy kwartał. W ubiegłym miesiącu, Audi zwiększyło swą globalną sprzedaż o 4,6 procent, oddając do rąk klientów łącznie blisko 186 100 samochodów segmentu premium. Od stycznia, koncern z Ingolstadt sprzedał prawie 455 750 pojazdów, o 4 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. W Polsce Audi w marcu zanotowało wzrost sprzedaży o ponad 52 %.
„Rekordowy początek roku 2016, to dowód globalnej siły naszej marki, a także sukcesu całej gamy modelowej z nowym Audi A4 i nowym Q7 na czele” – mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Wysoki popyt w pierwszym kwartale potwierdza, że jesteśmy na najlepszej drodze, by w roku 2016 pobić wszystkie nasze wcześniejsze rekordy sprzedażowe.”

W marcu, globalna sprzedaż Audi A4 wzrosła o 14,6 procent. W USA, gdzie najnowsza generacja tego modelu dostępna jest zaledwie od paru tygodni, sprzedaż A4 wzrosła nawet o 36,3 procent. Od początku roku, globalny popyt na bestsellerowy model marki Audi wzrósł o 4 procent. Na świetne wyniki czterech pierścieni ogromny wpływ ma również duży popyt na nowe Audi Q7. Od momentu wprowadzenia tego dużego SUV luksusowej klasy wyższej na rynek latem ubiegłego roku, jego sprzedaż co miesiąc odnotowuje dwucyfrowe wzrosty. W marcu, Audi sprzedało na całym świecie blisko 9600 egzemplarzy tego modelu – wzrost o 93,1 procent. Od stycznia globalna sprzedaż Q7 zwiększyła się o 89 procent – sprzedano blisko 23 550 sztuk tego samochodu. W tym samym okresie, koncern z Ingolstadt potroił jego sprzedaż (+177,6 procent, blisko 10 450 aut) w Europie.

Łączna sprzedaż wszystkich modeli Audi w Europie, w ubiegłym kwartale zwiększyła się o 7,3 procent i wyniosła blisko 222 350 egzemplarzy. Także w marcu zainteresowanie europejskich klientów nie słabło, dzięki temu wynik tegorocznego marca, w efekcie sprzedania 97 300 nowych samochodów jest o 7,3 procent lepszy niż wynik lutego. Sprzedaż w Niemczech (+10,8 procent, 30 923 egzemplarzy), we Włoszech (+28,7 procent, 5814 sztuk) i w Hiszpanii (+14,4 procent, 5137 aut), ze swoimi dwucyfrowymi przyrostami, była motorem wypracowania tak dobrych wyników. Doskonale przedstawia się również sprzedaż w Polsce. W marcu klienci zarejestrowali 1162 samochody (+52,5 procent). Przełożyło się to na wyniki całego pierwszego kwartału, który Audi zakończyło ze wzrostem ponad 40 procentowym (2553 sztuki).

Także na kontynencie amerykańskim, sprzedaż Audi w pierwszym kwartale nadal rosła. Dzięki oddaniu klientom kluczyków do 57 500 samochodów, producent zanotował w tym regionie wzrost o 5,6 procent, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. W marcu sprzedano tu blisko 24 350 samochodów z czterema pierścieniami w logo – wzrost o 8,5 procent. W samej tylko Kanadzie, Audi sprzedało w marcu 2805 aut, co daje wzrost o 42,9 procent. W USA, na zakup samochodu marki Audi zdecydowało się 18 392 klientów, czyli o 7,5 procent więcej niż w marcu roku ubiegłego. Na wypracowanie świetnego wyniku wpłynęła przede wszystkim sprzedaż Audi Q3. Audi of America wprowadziło na rynek 1505 egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a, o 18,7 procent więcej w porównaniu z marcem 2015.

W Chinach, po roku poświęconemu konsolidacji, Audi ponownie weszło na ścieżkę wzrostu. Od stycznia sprzedaż na tamtejszym rynku zwiększyła się o 4,7 procent i wyniosła 139 540 egzemplarzy. W ubiegłym miesiącu, Audi oddało do rąk klientów z Państwa Środka 50 986 samochodów, daje to wzrost o 5,4 procent. Na wynik ten wpłynął przede wszystkim model klasy kompaktowej – Audi A3. W marcu popyt na ten samochód wzrósł o 34,7 procent.

Źródło: Volkswagen Group Polska

Share.

Leave A Reply