Wyobraź sobie, że właśnie szukasz swojego wymarzonego laptopa, który ma ci służyć przez całe studia. Chcesz by wytrzymał całe pięć lat, nie był przesadnie drogi a jednocześnie pozwolił ci, w wolnych chwilach na grę w twoje ulubione gry. Szukasz i szukasz, przeglądasz strony sklepów internetowych, aż nagle znajdujesz. Fajny gamingowy Asus, z podświetlaną klawiaturą, matową matrycą i możliwością rozbudowy w przyszłości.

I to nie wszystko. Laptop, o którym mowa jest oferowany przez ogólnopolską sieć elektro marketów. Co więcej jest o prawie 1.000zł tańszy w porównaniu laptopami oferującymi podobne parametry, nawet tej samej firmy. Komputer jest jednak dostępny jedynie z odbiorem osobistym i tylko w niektórych, wybranych salonach sieci NEONET. Masz jednak szczęście, jeden z salonów jest niedaleko ciebie. Zamawiasz sprzęt, oczekujesz na informację o potwierdzeniu zamówienia i możliwości odbioru Asusa.

Po chwili zapala ci się jednak w głowie czerwona lampka. Komputer jest przeceniony o prawie 30% i nie ma możliwości zakupu z dostawą do domu. Czy jest to laptop z ekspozycji, a może zwrot od klienta? Postanawiasz dopytać się telefonicznie. Sprzedawca zapewnia cię, że komputer jest całkowicie nowy i żadna z wymienionych wcześniej sytuacji nie miała miejsca.

W końcu jest to możliwe. Być może NEONET, choć nie jest to stary sprzęt, wycofuje ze swojej oferty tę serię, wszystkie sztuki z magazynu centralnego zostały wyprzedane a ostatnie egzemplarze oferowane są po kosztach przy okazji promując sieć. A może ktoś zakupił ten konkretny egzemplarz z odbiorem w sklepie, jednak po otwarciu na miejscu pudełka zrezygnował z zakupu (co tłumaczy otwarty karton), dlatego cena jest niższa. W końcu jeszcze przy płaceniu sprzedający ponownie potwierdza, że laptop jest całkowicie NOWY i nigdy nie był używany. Po chwili zastanowienia kupujesz, w końcu taka oferta może się już nie powtórzyć.

W domu jednak zaczyna ci coś nie pasować:

  • Laptop nie posiada żadnych folii zabezpieczających ani na wyświetlaczu, ani na obudowie. Ale OK, dawno nie kupowałeś nowego komputera, może producenci w takie zabezpieczenia już się nie bawią.
  • Jednak nic nie tłumaczy brudnej matrycy, którą ktoś nieudolnie próbował wyczyścić pozostawiając na ekranie smugi.
  • Również mało profesjonalnie zwinięty przewód zasilający nie pozwala przypuszczać jest to całkowicie nowy egzemplarz.

  • Uszkodzony głośnik tylko potwierdza twoje przypuszczenia.

  • Po uruchomieniu wcale nie jest lepiej. Choć laptop ma preinstalowany system operacyjny i według infolinii Asusa, powinien mieć zainstalowane podstawowe oprogramowanie okazuje się, że ani sterownik touchpada ani karty sieciowej nie jest zainstalowany. Jeśli nie masz w domu myszki ani możliwości podpięcia się do Internetu przewodowo, masz problem i to spory.
  • W końcu idziesz do znajomych tam pożyczasz myszkę podłączasz się do routera i ściągasz podstawowe sterowniki oraz CrystalDiskInfo, aby sprawdzić historię laptopa. I tu największe zaskoczenie. Laptop ma przepracowane ponad 2300 godzin oraz uruchamiany był ponad 170 razy. Zaczynasz łączyć fakty. 2300 / 170 = 13,5 godziny. Na jedno uruchomienie przypada około 13 godzin pracy. Czyli mniej więcej tyle ile otwarty jest sklep każdego dnia.

Co oznacza ni mniej, ni więcej, że twój nowy, nigdy nie używany laptop jest powystawową używką, macaną przez setki może i tysiące klientów, pracującą w mało przyjaznych warunkach. Nie po to wydajesz prawie 3.000zł na nowy komputer, aby dostać coś co nowe było rok temu. I nie ma tu znaczenia, że cena została obniżona o prawie 30%. NEONET oferuje również swój sprzęt w outlecie po niższych cenach. I tam powinien znaleźć omawiany komputer. Zapewne znalazłaby się osoba, która w tej cenie kupiłaby taki komputer znając jego prawdziwą historię. Sklep przez takie praktyki wiele traci w oczach klientów, traci przede wszystkim zaufanie. A wiem, że nie to nie jedyna taka sytuacja. Kilka innych osób również zostało podobnie oszukanych przez ten sklep i to nie tylko kupując komputer w obniżonej cenie.

Co prawda po zgłoszeniu reklamacji sklep bez problemu zaoferował dodatkowy rabat lub możliwość zwrócenia sprzętu. NEONET przeprosił za zaistniałą sytuację nawet nie próbując twierdzić, że jednak kupujący się pomylił i są to zwykłe kalumnie. Oznacza to jedynie tyle że jest sklep świadomie stosuje takie praktyki i ma je wkalkulowane w swój a działalność. Tym razem nie udało się oszukać kupującego, ale ilu nieświadomych niczego użytkowników czyta ten artykuł na właśnie takich nowych – starych laptopach kupionych w Neonecie lub innych podobnych sklepach. Sprawdźcie czy i wy nie zostaliście oszukani.

Share.

53 komentarze

  1. Niestety dołączam się dziś do grona NABITYCH W BUTELKĘ PRZEZ NEONET. Zamówiłam telewizor w Halloweenowej promocji (STRAAAASZNIE NISKIE CENY) – zamiast 3100 cena 2450. Zamówienie złożyłam w piątek z dostawą do domu kurierem. Niestety nie było opcji płatności za pobraniem, więc stwierdziłam, że duży i znany sklep to trudno, zapłacę z góry. Już pierwszego dnia zadzwoniła do mnie Pani ze sklepu z pytaniem czy nie chcę egzemplarza powystawowego – oczywiście odpowiedziałam, że nie i dalej czekałam na zamówiony towar. Dziś kolejne 2 telefony z tym pytaniem, a w ostatnim jeszcze informacją że w każdym sklepie na terenie kraju jest po 1 egz, więc wszystkie są powystawowe i w zasadzie nie mam co liczyć na fabrycznie nowy egzemplarz!!! Gdybym chciała telewizor powystawowy to bym kupiła w outlecie, gdzie właśnie takie sprzęty powinny się znaleźć i byłby to mój świadomy wybór. Tak więc przestroga – NIGDY NIE KUPUJCIE W NEONET, bo to oszuści.

  2. To ja, jako niezadowolony z obsługi posprzedażowej (reklamacja), dołączam się do innych oszukanych i proponuję pozew zbiorowy, a przynajmniej zmasowane poinformowanie UOKiK o nieuczciwych i niezgodnych z prawem praktykach NEONET. W moim przypadku odrzucili reklamację powołując się na ekspertyzę serwisu producenta. Po mojej prośbie o jej udostepnienie – cisza. Po kontakcie osobistym z producentem i próbie wyjaśnienia sprawy, zdecydowali się jednak oddać kasę, ale ekspertyza pozostaje niejawna… trudno, by coś co nie istnieje było jawne.

    Zainteresowanych dalszym działaniem przeciw oszustwom Neonet zapraszam do kontaktu: przeciwneonet@gmail.com.

  3. Jadwiga Kalinowska on

    Ja też czekam na odpowiedź dlaczego nie funkcjonuje filtr wody do exprest Simens tyle wysłanych meili i brak odpowiedzi cxy tak traktuje się klijetow już pk zakupie towaru? Nie chcą Państwo nawet opublikować pytania, obawa? Tylko tyły potrafią Państwo?

    • Potwierdzam. Kupiłam opaskę MiBand 6. Była używana, co było widać po pudełku (zerwane naklejki). Reklamację uznali i uwaga… Dali mi kolejną opaskę. Również używaną. Pudełko obklejone jakimiś taśmami, zerwane naklejki (ktoś pudełko otwierał nie raz), instrukcja obsługi wygnieciona na menu polskim, kabel do ładowania bez folijki i niezwiązany gumką. Opaska ma wadliwą baterię, bo nie ładuje do 100%, a ładowanie do 99% trwało ponad 4h (!). Neonet. Poważny sklep.

  4. Jadwiga Kalinowska on

    Ja też czekam na odpowiedź dlaczego nie funkcjonuje filtr wody do exprest Simens tyle wysłanych meili i brak odpowiedzi cxy tak traktuje się klijetow już pk zakupie towaru?

  5. Tragedia, obsluga posprzedazowa to zenada. Towar oddany jako zwrot (oczywiscie nei przyjmuja zwrotu bo maja prawo naprawic) czekam juz kilka tygodni, ponad 2 tyg w serwisie + czas zwiazany z obsluga calego procesu. Do tej pory nie mam towaru.

  6. Poszkodowany on

    Masakra NEONET nie odbiera telefonów nie odpisuje na e-mail…. Ponad miesiąc czasu walczę z reklamacja pralki…..Pralka przy pierwszym uruchomieniu zalała nowo wyremontowane mieszkanie i spowodowała zwarcie instalacji elektrycznej!

    • Niezadowolona klientka on

      Witam. Również mamy taką sytuację. Przypuszczam, że pralka przyjechała ze zwrotów. Serwis wpisał, że nie była zdjęta blokada z praki, nie chcą uznać nam reklamacji. Woda leciała spod pralki, bęben cały popękany.

      • Mamy tą samą sytuację. Śruby byly odkręcone zaraz po rozpakowaniu. pochodziła chwilę i zalało łazienkę. Transport z Neonet…Bęben popękany. Serwisant stwierdził że to nasza wina.
        Ten sklep to porażka. Nigdy i nic więcej!

  7. Poszkodowany on

    Masakra NEONET nie odbiera telefonów nie odpisuje na e-mail…. Ponad miesiąc czasu walczę z reklamacja….

    • Jadwiga Kalinowska on

      Ja też czekam na odpowiedź dlaczego nie funkcjonuje filtr wody do exprest Simens tyle wysłanych meili i brak odpowiedzi cxy tak traktuje się klijetow już pk zakupie towaru?

  8. Nie spotkałam się jeszcze z tak chamską i nie kompetentną obsługą. Powinni mi tydzień temu dostarczyć i zamontować płytę. Tylko sześć razy odwołali, oczywiście dowiedziałam się o tym po fakcie Czekałam jak ten idiota tak jak podawali od 8.00 do 20.00. Oczywiście nikt nie przyjechał. Z mojego małego śledztwa wynikało, że zlecili to firmie Zadbano, która zleciła to firmie DTS, która zleciła to prywatnemu chłopakowi na zlecenie, który już nie zlecił montażu, bo to nie jego rola. Po tygodniu przywiózł mi wreszcie tą płytę o po północy – o zgrozo – wczoraj sobie smacznie śpię, a tutaj parę minut po 12.00 ktoś intensywnie naciska dzwonek, trąbi i dobija się i tak kilka minut. Myślałam, że się coś stało. A tu chłopak w drzwiach śmieje się twierdzi, że przywiózł płytę. Zdębiałam.
    W Neoneciie jedyne co uzyskałam to rekompensatę – zaszaleli – anulowali koszty montażu, którego i tak nie było, a w konsekwencji i tak musieliby skorygować fakturę. Chyba w ramach rekompensaty uczyniono mi łaskę, że nie użerałam się. dodatkowo z chamami. No to kupiłam sobie płytę – tydzień temu – mam ją dzisiaj nie zamontowaną. i zabardzo nie wiem co dalej bo Neonet się wypiął.
    Oszuści i złodzieje. Nie wiem skąd się biorą pozytywne opinie – taką firmę powinno się zlikwidować, a nie chwalić.

  9. Tak duża ilość przypadków bubli wysuwa dla mnie jeden wniosek – procesy sprzedażowe i wszelkiego rodzaju kampanie marketingowe działają u nich bardzo dobrze. Coraz więcej ludzi kupuje „tańsze” sprzęty, a potem coraz więcej przypadków pokazuj, dlaczego właśnie miały obniżoną cenę.

  10. zawiedziony on

    Przestrzegam przed kupowaniem w Neonecie. Procedury reklamacyjne mają straszne i będę występował przeciwko nim z pozwem cywilnym. Nawet sprzedawcy w ostrowieckim Neonecie mówili, że po chamsku się centrala zachowuje. Kupiłem kiedyś tv, który zaczął po pewnym czasie gubić obraz. Dźwięk był, epg, info hbb i logotypy informacyjne systemowe stacji się pojawiały. Nie pomagało usuwanie i wyszukiwanie kanałów na nowo – trzeba było przywracać tv do ustawień fabrycznych. Pochodził z miesiąc i znów to się działo. Pierwsza reklamacja – wymienili płytę główną. Druga reklamacja – odesłali, że towar sprawny. Trzecia reklamacja już na podstawie rękojmi – odpisali, że nie stwierdzono usterek. Teraz odrzucili odstąpienie od umowy i żądanie zwrotu gotówki, bo serwis stwierdził, że tv jest ok.
    Tak, tv jest ok, a ja sobie ubzdurałem wyimaginowaną usterkę i zamiast oglądać telewizję wolę szarpać się ze sklepem i nie mieć w domu sprzętu, za który zapłaciłem. Tak, że jeśli kupujecie coś w Neonecie, to nastawcie się na batalię, gdyby okazało się, że sprzęt ma wadę.

  11. Koleżanka pracowała w tej firmie…
    Odeszła bo wyczuł soft mobbing ponoć ale nie oto tu chodzi
    Trzeba mieć czujne oko przy zakupie czegokolwiek. Sprzedawcy maja ponoć jakieś dziwne wytyczne i sciemniaja na Maxa tylko potocznie by sprzedawać co chce pracodawca anie co chce kupić klient…

  12. Porażka….kupiłam Lodówkę za 2 tysia …transport i wniesienie opłacone!!! gotówką !!!,problem….wziełam dzień wolnego i czekam ….czekam po godzinie 17 dostaje smsa ze towar w sklepie do odebrania w ciagu 5 dni no kur…… to ja tu czekam wszystko zapłącone …dzwonie a tam wielkie hallo kurde Z WIELKĄ ŁASKA i burzliwe jrozmowie telefonicznej przywieżli około 19 podjechali pod chate ale za wniesienie 40 zł no szlag.. wziełam sąsiada i daliśmy radę………..ale po co jakies pierdoły wszystko zapłacone A ON MI RZĄDAJĄ KASY ZA COS ZA CO ZAPŁACIŁAM.CHCIAŁAM zmywarke i mikrofale wziążć jeszcze ale……..zamówie w innym SKlepie bardziej profesjonalnym i uczciwym niz NEO NET….WSTYD!!!!

    • Wstyd to zrobić tyle błędów w tak krótkim tekście. Wytłumacz, po co używasz tylu kropek w środku zdania a nie stawiasz jej na jego końcu? Tego się na da czytać! Poucz się polskiego, proszę.

      • To nie jest dyktando, a Ty zamiast odnieść się merytoryczne do zarzutu próbujesz zdyskredytować kogoś kto przedstawia swoją wersję. To jest dopiero wstyd, po co się wpychasz na ten portal jak nie masz nic do powiedzenia. Ja dzięki tej opinii będę omijał ten sklep szerokim łukiem, ty bardziej że wybór jest duży.

    • Dokladnie, kupilem dla mamy kuchenke gazową z pelnym pakietem z montażem i sprawdzeniem za dodatkowe 140 zl. Dostawa miala byc w godzinach 10-20. Oczywiscie przyjechali 19:45 i stwierdzili, ze nic teraz nie zrobia, bo zawór musi być kulkowy. Napisali ze przekladaja montaz i sie zawineli. Jak sie okazalo pod slicznym opakowaniem ukrywala sie kuchenka ktorą magazynier musial zahaczyc o regal jak sciagal lub wkladal, ewentualnie upadla nierówno w opakowaniu…zrobimly sie szpary ( ok 7mm) szyba od drzwi nawet nie pasuje. Zglosilem reklamacje i cisza – nic sie nie dzieje…przez 5 dni dzien w dzien o roznych porach probuje porozmawiac z kims przez telefon bo na maile nie odpisują i nic… 30 minut na telefonie dzien w dzien i wciaz konsultanci zajeci. Moze czekaja az mi 14 dni minie od zakupu ( sklep internetowy) i powiedzą, ze juz za pozno. ODRADZAM ten calu burd..

  13. Ja kupiłem w NEONET towar bez żadnej promocji i też otrzymałem używkę. Pudełko wyglądało jakby było otwierane 100 razy.
    Kompletna porażka. Żadnej informacji o tym, że towar jest z ekspozycji albo używany.

  14. Kupiłam telefon w Neonet z promocji 999zł-300zł. I była to ogólna promocja marki bo identyczne ceny były w innych elektromarketach. Telefon był już dostępny tylko w mieście 40km od mojego miejsca zamieszkania. Zadzwoniła Pani że telefon jest otwarty i tylko otwarty żeby pokazać klientowi który potem nie kupił. I tu już lampka się zapaliła, ale zapewniano że wszystko jest nowe tylko pokazane klientowi. Mąż w wigilię pojechał, zajrzał do opakowania ale wiadomo wigilia to się nie przyglądał aż tak. W domu okazało się że folia zabezpieczająca ekran jest znacznie uszkodzona – na szczęście ekran pod folią był cały. Rozładowany do całkowitego 0, nie uruchamiał się nawet. Zaskoczył dopiero jak się do kilku procent podładował (telefon z premierą w maju aż tak w pudełku by się nie rozładował). Po włączeniu oczywiście co? Tryb demo… Czyli telefon z wystawy… Telefony nowe z pudełka nie mają tego trybu. Nawet tego nie zrobili. Nawet nie wiem czy można ten tryb samemu wyłączyć bo w opcjach nie znalazłam… I teraz całe święta muszę czekać, i ich szczęście bo zdążę ochłonąć.

  15. Uwaga na ten sklep w mojej opinii tragedia , w chwili zakupu ok ,po mają nas w nosie kłamią oszukują reklamacji nie uwzględniają , są inne sklepy nie dajcie się nabrać na ten dziadowski sklep. Tak wykombinowali ,że po zakupach zero promocji bonu OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM, zwłaszcza ,że wszystko można kupić taniej.

  16. Rafał Grzywiński on

    Śmieszne, ktoś kupuję sprzęt który jest outlet bo widzi okazję a jest typowym Januszem i kupić musi a potem taki cyrk na internecie wyprawia. Kup se człowieku nowy i będziesz miał nowy A nie że Neonet oszukuje. A jak masz taki cyrk robić to idź do lombardu i se kup.

    • Drogi Rafale, zapewniam cię, że choć laptop był przeceniony to nie był niepełnowartościowy.
      Sprzedawany był jako nowy a nie jako outlet.

    • Rafał Grzywiński, masz problemy z czytaniem? Czy jesteś troglodytą, który koniecznie musi wyzywać ludzi w internecie? Zrobiłeś z siebie idiotę tylko.

      • Ale czlowieku mas problemy, mylisz pojecia, laptop kupowany na sklepie jest nowy, to ze stoi na ekspozycji nieznaczu ze go ktos uzywa. Tobie raczej chodzilo o to ze laptop niebyl fabrycznie zapakowany. Jeśli chciales laptop fabrycznie zapakowany, to mogles poprosic o laptop fabrycznie zapakowany. Sprzety w kazdym sklepie rtv sa nowe odznacza to ze niemialy zadnego wlasciciela , a to ze byl wlaczany nie czyni z niego laptopa nienowego. Używane sprzety sa w lombardach , tam ludzi sprzedaja lub zastawiaja swoje sprzety, ktore byly przez nich używane. Wiecej empati do ludzi widziales ze laptop byl rozpakowany

        • Rozumiem, że wg ciebie samochód demo, z ubiegłego rocznika, z przebiegiem np. 10.000km, ale prosto z salonu dalej jest samochodem nowym?

          • Ale mylisz pojecia, auto demo jest użytkowane przez klientow, a laptopa w sklepie nikt niezabiera na chate i nie używa

    • Ja kupiłam u nich odkurzacz, który się nie włącza lub zacina i ku mojemu zaskoczeniu serwis odparł, że tak to właśnie ta tesla działa stąd też jestem pewna, że historia to autentyk.

      • Głupuitka Ewusiu, a co ma sklep do tego, ze producent produkuje bubel który na dodatek zapewne sama wybrałaś.

  17. Skandal ! komputer był dotykany tysiąc razy a przecież każdy wie ze komputer na gwarancje na 2000 dotknięć i 50 czyszczen matrycy, tylko 10000zl taniej ? powinien być za darmo !

    • To sam sobie kup takiego laptopa, z wytartym touchpadem, zadrapaniami, naskórkiem pod klawiszami, wypalona matrycą,zniszczoną baterią (ponieważ stał na kablu cały czas i nie miał żadnych cykli ładowania) i wyeksploatowanym dyskiem (o ile by był typu HDD) – poczytaj sobie ile wynosi przeciętnie MTBF dla takiego dysku przy użytkowaniu po 10 -12h na dobę. Wentylator też pewnie zdążył nabrać kurzu i nadawał by się od razu do czyszczenia -niewydolne chłodzenie i głośniejsza praca.

      To jest dla ciebie w pełni wartościowy sprzęt? Nie używany? To że nie był wcześniej przedmiotem umowy sprzedaży, to nie oznacza automatycznie, że nie jest używany.
      Kmiocie.

  18. Bzdurny artykuł. Kto wydaje 3 tyś i nie zagląda do pudełka? Po drugie sprzedawca nie wprowadzał by świadomie w błąd, przecież konkurencji jest od groma i im też zależy żeby klient wracał właśnie do nich A nie do innych sklepów. Afera koperkowa.

  19. Spoko a może kupujący kupił w tzw. „OUTLET NEONET”? Taki każdy sprzęt jest sprzedawany jako nowy a mimo to używany bo pochodzi z tzw „wystawy” czy taki sprzęt do macania, testowania przez klientów. ¯\_(ツ)_/¯

  20. Wystarczy sprawdzić sprzęt na miejscu przed odbiorem. Masz takie prawo i jeśli coś nie pasuje to nie płacisz za towar

    • Miałem to samo z telewizorem Sony w mediaexpert. Wciskali mi ciemnote że odbiornik był nowy. Udowodnilem im że był kurz pod spodem podstawki (tam nie doczyscili – reszta była odpicowana prawie idealnie). Od tamtego czasu omijam ich z daleka… Sklep w Będzinie.

      • Co za bzdurny artykuł, logiczne, że jeśli coś jest przecenione aż o tyle to musi być outlet, który jest powystawowy, klient widzi co kupuje, sklep jest stacjonarny a nie przez internet, artykuł wypromowany przez konkurencję:) ciekawe co wtedy z tymi z wystawki, może za darmo rozdają:)

      • Jadwiga Kalinowska on

        Ja też czekam na odpowiedź dlaczego nie funkcjonuje filtr wody do exprest Simens tyle wysłanych meili i brak odpowiedzi cxy tak traktuje się klijetow już pk zakupie towaru? Nie chcą Państwo nawet opublikować pytania, obawa? Tylko tyły potrafią Państwo?

    • Dokładnie,zgodzę się z komentarzem Rafał Grzywinski,30% rabatu i liczył na cud.Laptop ma gwarancję od momentu zakupu,a to czy stał na ekspozycji jakie ma znaczenie . Gównoburza z niczego.Neonet ma fajne oferty.

Reply To Jorgus Cancel Reply