Mimo trudnych warunków rynkowych AUDI AG zamknęło pierwsze trzy kwartały, notując wzrost sprzedaży. We wrześniu marka zwiększyła sprzedaż w porównaniu do dobrego września 2015 o 1,7 procent, sprzedając blisko 173 850 samochodów. Pozytywny bilans sprzedaży to przede wszystkim zasługa popytu w Europie (+6,3%) i Ameryce Północnej (+4,1%). W całym portfolio produktów największą popularnością cieszyły się zwłaszcza kompaktowe modele Audi. Sprzedaż modelu A3 i Q3 w ubiegłym miesiącu łącznie zwiększyła się o 16 procent. Od stycznia producent przekazał klientom około 1 408 800 egzemplarzy wszystkich modeli, co daje wzrost o 4,5 procent. W Polsce motorem napędowym sprzedaży od początku roku były Audi Q5 (+39,8%) i Audi Q7 (+149,4%). Przez pierwsze trzy kwartały klienci Audi w Polsce zarejestrowali o ponad 36 % więcej samochodów. Dwucyfrowy wzrost sprzedaży utrzymuje się od początku roku.

„W nadchodzących miesiącach znacznie odmłodzimy i poszerzymy portfolio naszych produktów” – mówi Dietmar Voggenreiter, członek Zarządu AUDI AG ds. marketingu i sprzedaży. „Dzięki Audi Q2 zdobędziemy nowe ważne grupy klientów, a dzięki nowemu Audi A5 po raz kolejny zaprezentujemy dowód sportowego ducha i siły wyrazu naszej marki.“

Oba modele, Audi Q2 i Audi A5, trafią w listopadzie do salonów sprzedaży w Europie. Z początkiem 2017 roku dołączy do nich nowa generacja Audi Q5, zaprezentowana publiczności przed kilku dniami na Paryskim Salonie Motoryzacyjnym. Do dziś producent sprzedał na całym świecie już blisko 1,6 miliona egzemplarzy pierwszej generacji średniej klasy SUV-a. W Ameryce Północnej Audi Q5 to najlepiej sprzedający się model Audi, decyduje się tu na niego prawie co czwarty klient Audi. We wrześniu sprzedaż modeli Q w Ameryce Północnej wzrosła o 5,5 procent, a sprzedaż wszystkich modeli łącznie – 4,1 procent. Na rynku w USA Audi zwiększyło sprzedaż o 1,6 procent, a wzrost napędzał nowy model A4. W ubiegłym miesiącu sprzedano o prawie 40 procent więcej egzemplarzy tego samochodu. Od początku tego roku łączna sprzedaż wszystkich modeli Audi wzrosła w regionie Ameryki Północnej o 5,1 procent. Sprzedano ich łącznie 186 850 egzemplarzy.

W Europie nowe Audi A4 odzyskało czołową pozycję samochodu premium w swoim segmencie. W ubiegłym miesiącu na kupno tego modelu klasy średniej zdecydowało się w Europie 17 300 klientów — o 21,6 procent więcej niż w porównywalnym okresie 2015 roku. Obok Audi A4 bilans w regionie wzmocnił także odmłodzony model A3 (+26,4%, tj. blisko 21 500 egz.). Oba modele przyczyniły się we wrześniu do wzrostu sprzedaży w Europie o 6,3 procent – na tutejszym rynku sprzedano łącznie 84 650 egzemplarzy tych modeli. Łącznie Audi od stycznia sprzedało w Europie prawie 657 100 egzemplarzy, co daje wzrost o 7,3 procent. Przy czym we Francji Audi zanotowało w ubiegłym miesiącu dwucyfrowy wzrost. Sprzedano tu 5 660 egzemplarzy — o 16,2 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Zbyt w tradycyjnie już najlepszym miesiącu sprzedażowym, jakim jest wrzesień, wzrósł także w Wielkiej Brytanii, wykazując tu wzrost o 8,5 procent do 31 214 egzemplarzy. Pozytywny trend dla Audi ugruntował się w ubiegłym miesiącu także we Włoszech (+6,7%, 5 353 egz.) i w Hiszpanii (+5,5%, 3 400 egz.) oraz w Polsce (+61,2 %, 885 egz.). Natomiast w Rosji (-38,6%, tj. 1 600 egz.) i w Turcji (-16,4%, tj. 1 341 egz.) także we wrześniu wpływ na wielkość sprzedaży miały utrzymująca się trudna sytuacja rynkowa.

W Azji Południowo-Wschodniej Audi we wrześniu 2016 przekazało klientom 62 200 aut klasy premium, o 2,2 procent mniej niż przed rokiem. Natomiast w Chinach sprzedaż w ubiegłym miesiącu nadal rosła (+2,6%, tj. 54 499 egz.). W Państwie Środka wrzesień 2016 całkowicie przebiegł pod znakiem zmiany modelu Audi A4 L. Nowy model klasy średniej będzie teraz stopniowo wprowadzany do chińskich salonów sprzedaży. Łączna sprzedaż Audi w całym regionie Azji Południowo-Wschodniej wynosi blisko 509 850 samochodów, co oznacza 3 procent więcej niż przed rokiem.

 

Źródło:Audi

Share.

Leave A Reply