Trzystukonny silnik, wersja ST z napędem na cztery koła i przekładnią DSG – oto nowy SEAT Leon CUPRA. Najbardziej dynamiczne auto hiszpańskiego producenta zyskuje na mocy. W najnowszym wydaniu 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik TSI generuje 300 KM, co oznacza, że CUPRA nie tylko przoduje wśród modeli Leona, ale również jest najmocniejszym seryjnie produkowanym samochodem w historii SEAT-a.

Modele CUPRA perfekcyjnie łączą sportowy charakter i komfort samochodu osobowego. Auta te słyną ze znakomitych osiągów, dobrego prowadzenia oraz dynamicznego napędu. SEAT konsekwentnie rozwija swój najszybszy samochód, dodając mu najwięcej mocy w historii.

300 KM i napęd 4×4 nowego Leona CUPRA
W porównaniu z poprzednią jednostką napędową SEAT wyraźnie zwiększył maksymalny moment obrotowy Leona CUPRA. Zamiast 350 Nm silnik dysponuje teraz 380 Nm, dostępnymi w niespotykanie szerokim zakresie – pomiędzy 1800 a 5500 obr./min.
O ile w odmianach 3- i 5-drzwiowej za przeniesienie napędu odpowiadają wyłącznie przednie koła, o tyle Leon CUPRA ST otrzymał właśnie układ 4×4, dostępny z automatyczną skrzynią DSG. To pierwsza taka wersja w nowym wcieleniu najmocniejszego Leona. Najnowszy system 4Drive, oparty o sprzęgło Haldex 5. generacji, współpracuje z układami wspomagającymi prowadzenie samochodu, sprawiając, że Leon CUPRA ST to nowy wzór wśród sportowych modeli pod względem prowadzenia, osiągów, bezpieczeństwa i uniwersalności. Nowe auto SEAT-a wyraźnie udowadnia, że można cieszyć się sportowym charakterem nawet przy licznej rodzinie – bagażnik najszybszego Leona CUPRA ST liczy niemal 600 litrów, a po złożeniu foteli prawie 1 500 litrów.

Znakomite możliwości nowego Leona CUPRA to zasługa nie tylko mocnego silnika, lekkiej konstrukcji i perfekcyjnie dostrojonego układu jezdnego. Każdy egzemplarz jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie (DCC) oraz progresywny układ kierowniczy, ułatwiający manewrowanie (np. na parkingach) i jednocześnie zapewniający ogromną precyzję prowadzenia. Nad skutecznym wykorzystaniem wszystkich niutonometrów udostępnianych przez silnik czuwa elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy przy przedniej osi.

Do dyspozycji kierowcy przygotowano układ CUPRA Drive Profile. Do wyboru jest pięć trybów: Comfort, Sport, Eco, Individual oraz CUPRA. Każdy z nich zmienia nie tylko działanie adaptacyjnego zawieszenia i układu kierowniczego, ale również reakcję silnika na dodanie gazu.

CUPRA uzbrojona w nowe technologie
W nowym modelu wersji CUPRA, podobnie jak w innych niedawno odmłodzonych odmianach Leona, zastosowano najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu oraz connectivity. Kierowca może skorzystać z asystentów jazdy w korkach i pasa ruchu, aktywnego tempomatu czy z systemu awaryjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych. W wyposażeniu SEAT-a Leona CUPRA pojawiły się również nowe elementy, np. elektroniczny hamulec postojowy oraz system bezkluczykowego dostępu do samochodu Kessy (z możliwością uruchamiania silnika).

CUPRA wyposażona została również w nowy system multimedialny. Ośmiocalowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości m.in. z łatwością łączy się ze smartfonami, reaguje na komendy głosowe oraz na gesty. CUPRA udostępnia ponadto możliwość indukcyjnego ładowania telefonu – wystarczy umieścić urządzenie w przeznaczonym do tego miejscu na konsoli środkowej. Tam także znalazł się specjalny moduł wzmacniający sygnał GSM.

Leon CUPRA to ikona motoryzacji SEAT-a. Stanowi udane połączenie dynamiki i hiszpańskiego charakteru z atrakcyjnym designem, czym całkowicie wyraża filozofię producenta. Najmocniejszy SEAT w historii na ulice wyjedzie już w lutym 2017 r.

Źródło:Seat

Share.

About Author

Leave A Reply