Showing 2 of 4

Klienci kupujący Qashqaia nie robią tego bo chcą mieć pioniera segmentu, wybierają go dlatego, że jest po prostu dobrym samochodem. W celu utrzymania dynamiki sprzedaży w połowie 2017 Nissan przeprowadził lifting, który skupił się na czterech obszarach: stylistyce nadwozia, jakości wnętrza, nowych technologiach i pewności prowadzenia. Czy te zmiany rzeczywiście sprawiły, że kompaktowy crossover dalej będzie odpierał ataki ze strony konkurencji sprawdzam testując egzemplarz w wersji Tekna z pakietem premium.

Nissan a.d. 2017 otrzymał jeszcze bardziej dynamiczny przód z większą ilością chromów. W wersjach z inteligentnym systemem bezpieczeństwa (w tym w testowanej wersji Tekna) logo jest całkowicie płaskie, a wynika z tego, że znajduje się za nim radar wspomagający nagłe hamowanie. Światła LED do jazdy dziennej, zarówno z przodu jak i z tyłu,  okalają teraz większą część kloszów lamp. Co ciekawe ich nowy design dodatkowo obniża opory powietrza.

Już po pierwszych kilometrach można poczuć że to nowy Qashqai. Salon z którego odbieram samochód, znajduje się przy drodze ekspresowej więc od razu mogłem sprawdzić jak samochód sprawdza się przy wyższych prędkościach.

Pierwsze wrażenia? To tam jest turbo? W Qashqaiu wyposażonym w najmocniejszą benzynówkę, przyspieszenie aż do odcięcia przy 6500 obr/min jest liniowe i dyskretne pod względem akustycznym. Silnik o mocy 160KM i momencie 240 Nm nie jest też łasy na paliwo. Dłuższa jazda trasą pokazuje że spokojnie można zejść poniżej 6 l/100km. Najsłabszym elementem całego układu jest skrzynia biegów. Zmiany przełożeń są dość szorstkie, a przy dodawaniu i gwałtownym odpuszczaniu gazu wyczuwalna jest „praca” drążka.

Dzięki większej ilości materiału wygłuszającego, dodatkowym uszczelkom w przednich drzwiach i grubszym szybom nawet przy wyższych prędkościach podróż jest przyjemna i nie słychać szumów. Pozwala mi to przetestować kolejną nowość będącą częścią pakietu premium. Ośmiogłośnikowy zestaw audio sygnowany przez Bose. Bardzo dobra jakość dźwięku uzyskana została jednak kosztem koła zapasowego, w którego wnęce zamontowano dwa głośniki niskotonowe.

Już w wersji przed liftingowej nie można było powiedzieć złego słowa  o właściwościach jezdnych Qashqaia. W obecnej poprawiono zawieszenie, ograniczono sprężystość progresywnego układu kierowniczego. Dzięki czemu poprawiła się precyzja prowadzenia, nadwozie nawet w szybko pokonywanych łukach nie wychyla się, a z drugiej strony manewrowanie w mieście jest bardzo łatwe.  Co więcej nie zostało to uzyskane kosztem komfortu, prędzej nierówności w jezdni wykryją nasze uszy niż pośladki gdyż zawieszenie pracuje dość głośno.

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna + Premium 2017

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna + Premium 2017
8.9

Ocena końcowa

8.9 /10

Zalety

  • wyrazisty wygląd
  • bogate wyposażenie
  • ekonomiczny silnik
  • dobrze zestrojone podwozie
  • precyzyjny układ kierowniczy

Wady

  • mało precyzyjna skrzynia biegów
  • głośne zawieszenie
Share.

About Author

Leave A Reply

Wprowadź CAPTCHA - chcemy wiedzieć, że nie jesteś botem *