Zdobywca Oscara, Adrien Brody, powrócił za kierownicę kultowego Fiata w nowej, międzynarodowej kampanii uświetniającej 60. urodziny Fiata 500.

W dniu urodzin „500″, która powstała 4 lipca 1957 roku, wyemitowany został krótkometrażowy film, na którego bazie powstał spot reklamowy serii specjalnej Fiat 500 Anniversario. Po emisji w telewizji, która przez cały wieczór ożywiała ramówkę głównych stacji telewizyjnych, film w dłuższej, 4-minutowej dostępny jest teraz na YouTube,
Akcja filmu osadzona jest w Mediolanie lat 60. XX w., miasta będącego wybornym symbolem włoskiego stylu i wzornictwa i przywoływanego przez wiele elementów pojawiających się w trakcie czołówki. Stroje ludzi przechadzających się wokół Duomo są natychmiastowo rozpoznawalne, charakterystyczne dla tamtych czasów, tak samo jak przedmioty, za którymi podąża kamera w mieszkaniu głównego bohatera: to charakterystyczne detale przenoszące widza do czasów „Dolce Vita”.

Jednym z nich jest gramofon, z którego płynie słynna piosenka „Come prima”, śpiewana przez Maria Lanza, przy dźwiękach której Adrien Brody zapada w drzemkę. Po zaciemnieniu obrazu, widzimy bohatera, który wychodzi z domu i przechodzi obok swojego, ówczesnego Fiata 500, patrząc na niego z wyjątkową czułością. Po przekroczeniu bramy czuje się zdezorientowany, ponieważ lata 60. ustąpiły miejsca współczesnym czasom. Ten kontrast to właśnie temat przewodni filmu, który pojawia się też w wątku spotkania z bohaterką płci pięknej, aktorką Anną Manuelli: ubrana jest ona w stylu lat 60., ale jeździ Fiatem 500 Anniversario. Aktor jest zauroczony samochodem w zielonym kolorze Riviera, a widzowie mogą podziwiać legendarne logo Fiata, aluminiowe felgi 16″ vintage, chromowania na obudowach lusterek. Dziewczyna zabiera klucze Fiata 500 Anniversario i zaprasza gościa do środka.
Młodzi cieszą się wspólnie spędzonym dniem w Mediolanie, przemieszczając się nowym Fiatem 500 Anniversario pomiędzy przeszłością, a teraźniejszością, ale pewne małe niejasności pokazują ich przynależność do różnych epok. Łączy ich jednak miłość do Fiata 500, ikony od 60 lat jednoczącej pokolenia swoim ponadczasowym stylem oraz urokiem. Film kończy się powrotem Adriena Brody’ego do domu. „Do zobaczenia w przyszłości, mam nadzieję” to życzenie wyszeptane czule przez aktora. Końcowy kadr pokazuje ponownie budzącego się na kanapie aktora, który nie potrafi oddzielić teraźniejszości od przeszłości i snów od rzeczywistości.

Jedyną pewną rzeczą jest to, że Fiat 500 heritage oraz Fiat 500 Anniversario, gwiazdy kampanii, są ikonami ponadczasowej miłosnej historii.
Końcowe zestawienie „cinquino” z przeszłości i nowej serii specjalnej to nić łącząca epokę „Dolce Vita” ze współczesnymi czasami oraz najlepszy sposób uczczenia urodzin ikony Fiata – modelu 500 – od 60 lat „forever young”.

Za: FCA

Share.

About Author

Leave A Reply

Wprowadź CAPTCHA - chcemy wiedzieć, że nie jesteś botem *