Moc charakteru, stylu i niezależności. Po sukcesie premiery pierwszego SUV-a hiszpańskiej marki, Ateca X-Perience odważnie wjechał na Motor Show w Paryżu, olśniewając publiczność i dziennikarzy offroadowym charakterem oraz połączeniem nowoczesnych technologii wspomagających jazdę w terenowych warunkach. Jakie jeszcze są jego zalety?

Ateca X-Perience to auto dla kierowcy, który chce jechać jeszcze dalej, do granic możliwości, po jeszcze więcej przygód – mówi Matthias Rabe, Wiceprezes marki SEAT.

Możliwości nowego modelu zdradza już jego wygląd, m.in. odporny na zadrapania zielonooliwkowy lakier, specjalnie zaprojektowane zderzaki ze wstawkami w srebrnym kolorze oraz 18-calowe felgi obute terenowymi oponami. Ateca X-Perience wyróżnia się również pomarańczowymi osłonami lusterek, zaciskami hamulcowymi w tym samym kolorze oraz czarnymi nadkolami i specjalnie zaprojektowanymi progami. Auto wyposażono także w płytę, która chroni dolną część chłodnicy i miskę olejową w trakcie jazdy w terenie.
Wyrazisty styl nadwozia znajduje swoje odzwierciedlenie w kabinie wyposażonej m.in. w sportowe, zamszowe fotele z brązowym środkiem i zielonymi bokami. Wykończono je kontrastującymi, pomarańczowymi przeszyciami, podobnie jak kierownicę (ze skrótem XP na dolnym ramieniu) i dźwignię zmiany biegów.

Po otwarciu drzwi uwagę przykuwają aluminiowe progi z logo X-Perience, a po uniesieniu pokrywy bagażnika – chromowana listwa.

Model X-Perience napędzany jest przez 2-litrowy turbodiesel TDI, generujący 190 KM i potężne 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z jednej strony jest oszczędny, a z drugiej zapewnia bardzo dobre osiągi i ma mnóstwo siły niezbędnej do skutecznego pokonywania terenowych przeszkód. Silnik współpracuje z 7-stopniową przekładnią DSG, przekazującą siłę napędową do czterech kół za pomocą układu 4Drive.

Jego sercem jest sprzęgło wielopłytkowe typu Haldex. W odróżnieniu od rozwiązań stosowanych w większości konkurencyjnych modeli korzysta ono z pompy hydraulicznej, a nie z elektromagnesu. To sprawia, że płytki sprzęgła są ściskane z ogromną siłą, dzięki czemu do tylnych kół może trafić nawet 100 proc. momentu obrotowego.

O tym, że Ateca X-Perience jest gotowa, by w każdej chwili razem z kierowcą rzucić się w wir przygody świadczą duży prześwit (212 mm) oraz system SEAT Drive Profile, pozwalający na zmianę parametrów jezdnych auta.

Za pomocą pokrętła na konsoli środkowej, obok czterech standardowych trybów: Normal, Sport, Eco i Individual, kierowca może wybrać także dwa dodatkowe. Są one przeznaczone do jazdy terenowej (Off-road) oraz do poruszania się po śniegu (Snow). Warto wspomnieć jeszcze o funkcji Hill Descent Control, wspomagającej zjazd ze wzniesienia.

Bez wątpienia SEAT Ateca X-Perience to samochód dla wymagających kierowców, którzy lubią wyzwania. Jest również niezrównaną demonstracją możliwości nowego SEAT-a Ateca, który jest pierwszym SUV-em SEAT-a, jednak odważnie staje w szranki z najbardziej uznanymi przedstawicielami swojego segmentu.

 

Źródło:Seat

Share.

Leave A Reply