Nowy Volkswagen Polo cechuje się bardzo niskimi kosztami utrzymania

0

Nowa generacja Volkswagena Polo, która pojawiła się w polskich salonach, wyróżnia się najwyższym poziomem bezpieczeństwa (tytuł Best in Class 2017 przyznany przez Euro NCAP), bardzo obszernym wnętrzem oraz najbardziej zawansowanym pakietem systemów asystujących, jakie są dostępne w tej klasie aut. Istotne są także niskie, w porównaniu z rynkowymi konkurentami, całkowite koszty posiadania, co wynika z danych firmy Eurotax.

Volkswagen Polo ma zdecydowaną przewagę nad konkurentami, jeśli chodzi o trzymanie wartości. A właśnie jej utrata stanowi największą część łącznych kosztów posiadania samochodu. Jak wynika z danych firmy Eurotax, po czterech latach i 60 000 km Polo Trendline 1.0 TSI będzie wciąż warte 56,5 procenta wyjściowej ceny. Ponadto używane Polo znajdzie szybko nabywcę, gdyż Volkswagen jest od lat numerem 1 w statystykach wyszukań w serwisie ogłoszeniowym OTOMOTO.

Model, Wartość rezydualna
po 4 latach/60 tys. km*
Volkswagen Polo Trendine 1.0 TSI 95 KM, 56,5%
Toyota Yaris Active 1.5 111 KM, 55,5%
Opel Corsa Enjoy 1.4 90 KM, 54,3%
Nissan Micra Visia+ 0.9 IG-T 90 KM, 54,3%
Renault Clio Alize 0.9 Energy TCe 90 KM, 52,0%
Ford Fiesta Trend 1.0 EcoBoost 100 KM, 51,0%

* Dane Eurotax przygotowane w lutym br. przy wykorzystaniu narzędzia Car Cost Expert na zlecenie marki Volkswagen

„Wysoka wartość rezydualna nowego Volkswagena Polo wynika z wielu składowych” – mówi Paweł Grabarczyk, Dyrektor Handlowy firmy Eurotax. „Tworząc szacunki opieramy się m.in. na ocenie pozycji marki w Polsce i historii modelu na rynku, parametrach użytkowych, bierzemy pod uwagę także plany sprzedażowe czy wielkość i dostępność sieci serwisowej. Marka Volkswagen prowadzi stabilną i konsekwentną politykę modelową bez gwałtownych zwrotów. Kupujący doceniają ten model prowadzenia marki, co możemy zaobserwować monitorując rynek i zachodzące na nim transakcje. Nowe Polo idealnie wpisuje się w ten schemat, co pozwala nam prognozować wartości rezydualne na poziomie znacznie przewyższającym średnią dla segmentu” – podsumowuje Paweł Grabarczyk.

Niskie koszty eksploatacji to m.in. zasługa oszczędnych silników. VW Polo 1.6 TDI o mocy 80 KM zużywa średnio zaledwie od 3,7 do 3,8 litra oleju napędowego na 100 km. Bardzo ekonomiczne, a przy tym dynamiczne, są także silniki benzynowe. Jednostka TSI z turbodoładowaniem o mocy 95 KM średnio spala od 4,4 do 4,5 litra na 100 km. Niemały wpływ na łączne koszty użytkowania samochodu ma serwisowanie. Również w tej dziedzinie miejski Volkswagen okazuje się lepszy od wielu konkurentów. Nowe Polo powinno odwiedzać autoryzowany warsztat nawet co ok. 30 000 km. A wydatki na serwis można jeszcze obniżyć, decydując się przy zakupie samochodu na pakiety przeglądów. Za wizyty w ASO przez cztery lata (60 tys. km) zapłacimy wówczas 1490 zł lub 2450 zł (120 tys. km).

Szczegółowe wyliczenie całkowitych kosztów Posiadania nowego Polo i jego rynkowych konkurentów można porównać na stronie www.volkswagen.pl w sekcji Twoje Centrum Oszczędności.

Wszystkie odmiany nowego VW Polo, włączając bazową wersję Start, są wyposażone w systemy zwiększające bezpieczeństwo pasażerów. Bez dopłaty są takie udogodnienia, jak Front Assist, czyli system obserwacji otoczenia przed autem z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i wykrywania pieszych, asystent ruszania pod górę czy system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach. Wśród opcji są aktywny tempomat (ACC), który kontroluje odległość do poprzedzającego samochodu i jego prędkość oraz asystent zmiany pasa ruchu. Między innymi dzięki zaawansowanym systemom organizacja Euro NCAP przyznała nowemu Polo tytuł najbezpieczniejszego samochodu w klasie – Best in Class 2017. Unikanie kolizji przekłada się oczywiście także na oszczędności.

Ceny nowego Polo zaczynają się od 44 490 zł. Tyle trzeba zapłacić za pięciodrzwiową odmianę w wersji wyposażenia Start, z silnikiem 1.0 o mocy 65 KM. W przypadku, gdy jego nabywca zdecyduje się na nowoczesne finansowanie, może liczyć na wyjątkowo korzystne warunki – miesięczna rata to zaledwie 340 zł (przy założeniu 30 procent wpłaty własnej, umowa na 48 miesięcy). Polo Start 1.0 może pochwalić się obiecującymi prognozami, jeśli chodzi o wartość rezydualną. Po czterech latach (przy przebiegu 15 tys. km rocznie) samochód będzie wart aż 57,2 procenta wyjściowej ceny.

Źródło:VW

Share.

About Author

Leave A Reply

Wprowadź CAPTCHA - chcemy wiedzieć, że nie jesteś botem *