Na naszym portalu nie mogło zabraknąć testów samochodów. Zaczynamy mocnym uderzeniem od srebrnej strzały a dokładnie od Mercedesa klasy A. Może do strzały mu trochę brakuje i srebrny też nie jest, ale model A200 i 156KM w kolorze jupiter red  przysporzył nam wielu przyjemnych chwil.

W 2012 roku Mercedes wreszcie zaproponował samochód kompaktowy, który z powodzeniem może rywalizować z Audi A3, BMW serii 1 nie tylko w grupie docelowej 50+. To już nie jest klasa A, która była nijaka. Sylwetka i stylizacja nowego Mercedesa wygląda świetnie. W wersji testowej otrzymaliśmy samochód z silnikiem benzynowym 1.6 turbodoładowanym z ręczną skrzynia biegów. Dodatkowego smaczku nadaje mu pakiet AMG Sport. Zmodyfikowane zderzaki, progi, utwardzone i obniżone zawieszenie, pokryte skórą sportowe fotele, 18 calowe felgi nie rzucają się nadmiernie w oczy, a jednak zmieniają samochód na tyle, aby czuć się w nim wyjątkowo i prezentować się z klasą. Dodatkowo samochód posiada opcję Black, czyli przyciemnione tylne szyby i lusterka w czarnym błyszczącym kolorze. Idealnie komponujące się z krwistoczerwonym lakierem.

W środku Mercedes nie zaskakuje. Nie zaskakuje dlatego, że jest po prostu idealnie, wręcz luksusowo. Wszystkie elementy tapicerki są kapitalnie spasowane, konsola środkowa pokryta carbonem przypomina nam o sportowym charakterze. Podsufitka jest czarna i nadaje bardzo przyjemny, sportowy klimat. W wyposażeniu mamy wszystkie najbardziej potrzebne rzeczy:

– Sportowa multimedialna kierownica

– Bardzo dobry system audio CD + możliwość podłączenia muzyki z USB lub bluetooth

– Klimatyzacja + podgrzewane fotele

– Nawigacja firmy Becker, której mapy są na bieżąco aktualizowane

– Pełne oświetlenie LED plus Bi-Xenon

– Tempomat

Siedzenia  z przodu i z tyłu bardzo dobrze sprawują się podczas podróży. Jak na samochód kompaktowy, miejsca na nogi jest całkiem sporo. Nawet wysoka osoba może z tyłu usiąść i czuć się komfortowo. Bagażnik to standard w dzisiejszych czasach i nie możemy spodziewać się kufra ze Skody Octavii. Wygłuszenie samochodu jest bardzo dobre. Dopiero przy prędkościach autostradowych słyszymy szum powietrza. W jeździe miejskiej panuje bardzo przyjemna cisza.

Mercedes zapewnia bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Oprócz tradycyjnych już poduszek powietrznych, dodatkowo są kurtyny boczne i poduszka chroniąca kolana kierowcy. Mercedes posiada również asystenta hamowania i zintegrowany systemu rozpoznawania przeszkodód na naszej drodze. Zbliżając się niebezpiecznie do poprzedzającego pojazdu lub innej przeszkody, słyszymy komunikat akustyczny, a układ hamulcowy staje się bardziej wyczulony i efektywniejszy w razie nagłego hamowania.

Silnik i skrzynia biegów działają bez zarzutu. Ponad 150 koni pozwala podróżować całkiem dynamicznie. Nie będziemy w testach podawać przyśpieszeń lub drogi hamowania. Takie dane możecie znaleźć na stronie producenta. Napiszemy tu natomiast, że nasze subiektywne odczucia jazdy Mercedesem są bardzo pozytywne. Samochód jest dość twardy (opcja wyposażenia to sztywniejsze zawieszenie AMG) i bardzo dobrze trzyma się drogi. Czy to na autostradzie czy na krętych i wąskich drogach. Jedynie miejskie dziury i przejazdy tramwajowe przypominają nam o 18 calowych kołach i niskim profilu opon. Trzeba przyznać, że poprzez swoją sztywność auto świetnie się prowadzi i uwielbia zakręty. Jadąc przełęczą Salmopolską ze Szczyrku do Wisły Mercedes spisywał się świetnie, a porządny test przeszły także jego bardzo dobre hamulce. Testując go trochę dłużej niż standardowo mogliśmy dokładniej zaobserwować zużycie paliwa. W zależności od dynamiki i doboru trasy samochód spalał od 7 do 9 litrów.

Podsumowując Mercedes stworzył nową A-Klasę z myślą o nowych klientach, którzy do tej pory oglądali się jedynie w stronę BMW serii1 lub Audi A3. Ogromnym plusem jest wyjątkowość nowej A-klasy. Nie spotkamy jej na ulicach w takich ilościach jak auta kompaktowe innych producentów. O cenach też nie będziemy wspominać. Wszystko można znaleźć w folderach. A przecież nie wszystkie bajery będą Wam potrzebne. Świetnie mieć samochód z maksymalnym wyposażeniem, ale należy pamiętać, że  wersja podstawowa może być nawet dwa razy tańsza od tej „troszkę lepiej” doposażonej. Wybór należy do kierowcy i pasażera.

Autor:oautach.pl

8.0 Bardzo dobry
  • 8
  • User Ratings (5 Votes) 8.3
Share.

About Author

Leave A Reply

Wprowadź CAPTCHA - chcemy wiedzieć, że nie jesteś botem *