Jak wynika z opublikowanej właśnie, ekskluzywnej listy 100 ‘Najlepszych Marek Światowych’ (Best Global Brands)Interbrand 2016 globalna wartość marki Kia Motors w porównaniu do roku ubiegłego wzrosła o 12 procent. Tym samym Kia awansowała o pięć miejsc na pozycję 69. wśród najcenniejszych marek na świecie. Przybliżona wartość marki Kia zwiększyła się z 5,7 mld USD w roku 2015 do 6,3 mld USD w roku 2016. Oznacza to aż siedmiokrotny (603%) przyrost w stosunku do roku 2006, kiedy to design przyjęto jako jeden z głównych filarów decydujących o przyszłości firmy i zatrudniono Petera Schreyera.

„Pomimo niepewnej sytuacji ekonomicznej oraz stagnacji na wielu regionalnych rynkach motoryzacyjnych, sam fakt rosnącej wartości marki Kia jest żywym odbiciem skuteczności wysiłków w zakresie konsekwentnej i nieprzerwanej ekspansji znaczenia naszej firmy. Osiągnięty wynik to dla nas ogromna motywacja, by stać się najbardziej poszukiwaną przez nabywców marką motoryzacyjną świata.” – powiedział Charles Suh, wiceprezes ds. marketingu korporacyjnego w Kia Motors.

Mówi Mike Rocha, dyrektor ds. światowej ewaluacji marki w agencji Interbrand: „Imponujący wzrost wartości marki Kia w okresie ostatnich lat to bezpośredni efekt rosnącego uznania klientów dla atrakcyjności designu i wyposażenia gamy modelowej

Kia oraz skuteczności komunikacji, koncentrującej się na wzmacnianiu image tej marki. Na wyniki Kia, szczególnie w Europie, zapracowała nie tylko trafiona oferta pojazdów typu SUV lecz także idea programów komunikacji on-line i off-line bazujących na doznaniach i doświadczeniach konsumenckich.”

Tętniąca życiem, wyrazista i niezawodna – jako podstawowe atrybuty charakteryzujące markę Kia

Tak znaczny, choć zrównoważony wzrost, jest efektem holistycznych wysiłków firmy dla wzmocnienia własnego image oraz pielęgnowania emocjonalnej więzi klientów w stosunku do produktów i marki Kia. Prowadzona od 2012 roku globalna kampania markowa ‘A Different Beat’ znakomicie podkreśla tętniącą życiem, wyrazistą i niezawodną (Vibrant, Distinctive and Reliable) naturę pojazdów z logo Kia.

Najważniejszym prawdopodobnie sukcesem ostatnich 12 miesięcy dla Kia było miejsce lidera w rankingu J. D. Power 2016 Initial Quality Study (badania satysfakcji konsumenckiej podczas pierwszych 90 dni posiadania samochodu). Triumf nad wszystkimi innymi producentami motoryzacyjnymi oznacza, iż po raz pierwszy od 27 lat to marka non-premium uzyskała najwyższą lokatę we wzorcowej dla całej branży ocenie jakości nowego pojazdu. Pozycja na szczycie tegorocznego rankingu jest efektem wiodącej jakości eksploatacyjnej Kia Sportage i Kia Soul w swoich klasach. Kia otrzymała także nagrodę J. D. Power APEAL (za jakość, wykonanie i ogólną funkcjonalność) w uznaniu za bycie trzecią najlepszą marką wśród wszystkich producentów non-premium pod względem satysfakcji konsumenckiej z nowego pojazdu w USA.

Doskonałość designu marki Kia została ponownie doceniona w roku 2016, gdy nowe modele – Sportage oraz Optima Sedan uzyskały prestiżowe wyróżnienia ‘red dot’ oraz ‘iF’ Design Awards. Na wzbogacenie image marki wpływ wywarły nowe produkty i technologie – m.in. HUV (Hybrid Utility Vehicle) Kia Niro czy Cadenza nowej generacji. Na Targach Elektroniki Popularnej 2016 (CES) Kia przedstawiła nie tylko wizję technologii pojazdów autonomicznych lecz także nową sub-markę ‘DRIVE WISE’ firmującą stworzenie pojazdów ‘inteligentnie’ bezpiecznych z wykorzystaniem Systemu Zaawansowanego Wspomagania Kierowcy (ADAS).

Publiczne zainteresowanie dla dynamiki pojazdów marki Kia promuje ekspansja linii modelowej GT-Line z ofertą turbodoładowanych silników o znacznej mocy oraz sportowych zawieszeń i designu.

Znaczący przyrost wartości marki Kia oraz prestiżu całej gamy modelowej to także efekt oficjalnego partnerstwa z wiodącymi federacjami i organizatorami ekskluzywnych eventów sportowych o znaczeniu globalnym. Umowy sponsoringu z agendami FIFA, UEFA, NBA, LPGA czy też mistrzowskiego turnieju tenisowego Australian Open otwierają szereg okazji przyciągnięcia do marki Kia grupy ‘młodych duchem’ nabywców docelowych we wszystkich praktycznie regionach świata.

Interbrand Best Global Brands

Tegoroczna, 17 już edycja raportu „Best Global Brands’ jest kompilacją 100 najbardziej wartościowych marek światowych –   na drodze analizy znaczenia siły marki dla konkretnej organizacji produkcyjnej i handlowej – począwszy od oceny oczekiwań konsumenckich aż po zdolność podnoszenia wartości ekonomicznej przedsiębiorstwa. Metodologia stosowana przez Interbrand była pierwszą miarą oceny wartości markowej firmy zgodną ze standardami ISO. Przedmiotem oceny jest szereg elementów mających wpływ na łączną wartość marki – m.in. wyniki finansowe sprzedaży produktów i usług markowych, odgrywana przez daną markę rola w procesie podejmowania konsumenckich decyzji zakupowych oraz siła marki, czyli jej potencjał zapewnienia spodziewanych dochodów w przyszłości.

Źródło: Kia

Share.

Leave A Reply