Podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie przed szeroką publicznością zadebiutowała CUPRA – dotychczas sportowe ramię SEAT-a, a dziś marka z własną tożsamością, która dumnie zaprezentowała swoje pierwsze modele. Na stoisku obok pojawił się SEAT, prezentujący m.in. najnowsze osiągnięcia w dziedzinie e-mobilności. Obie marki rozpaliły emocje wszystkich miłośników sportowych samochodów.

CUPRA oficjalnie zadebiutowała na targach motoryzacyjnych w Genewie. Nowa marka powstała z myślą o entuzjastach motoryzacji, którzy chcą się wyróżnić i pokazać.

CUPRA jest przykładem restrukturyzacji organizacyjnej SEAT-a mającej na celu wzmocnienie pozycji marki jako solidnej firmy, która prowadzi nie tylko swoją podstawową działalność, ale wyłania też ze swoich struktur inne firmy – wyjaśnia Luca de Meo, prezes SEAT-a.

Dwa przykłady tej właśnie tendencji to laboratorium cyfrowe SEAT Metropolis:Lab Barcelona oraz XMOBA, czyli nowa firma zaprezentowana podczas Światowego Kongresu Mobilności w Barcelonie. – Ich celem będzie identyfikacja i inwestowanie w modele biznesowe związane z mobilnością przyszłości – uzupełnia Luca de Meo.

Nowości na stoiskach

Marka CUPRA wprowadza dwa nowe modele, które przyciągały uwagę podczas genewskiego Motor Show. Na stoisku został zaprezentowany mocny, dynamiczny i ekskluzywny model CUPRA Ateca. To unikatowy SUV w tym segmencie, z silnikiem o mocy 300 KM, napędem 4Drive i nową, 7-stopniową automatyczną skrzynią DSG. Model pojawi się w Polsce jeszcze w tym roku.

Obok modelu Ateca w centrum uwagi była także CUPRA e-Racer, pierwszy w 100% elektryczny samochód wyścigowy na świecie. Rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 270 km/h. Model udowodni swoje możliwości w serii wyścigowej E TCR zaplanowanej na 2019 rok.

CUPRA e-Racer to prawdziwy samochód sportowy, dysponujący silnikiem zapewniającym stałą moc 300 kW i szczytową nawet do 500 kW – mówi dr Matthias Rabe, wiceprezes ds. badań i rozwoju. – Zadaniem, jakie stoi przed modelem CUPRA e-Racer, jest uzyskanie takich osiągów, jakie cechują wersję konwencjonalną. Ma to zademonstrować możliwości technologiczne tego samochodu na każdym poziomie – dodaje.

Hiszpańska marka zaprezentowała także nowy model Leon CUPRA R ST z silnikiem 2.0 TSI o mocy 300 KM, napędem 4Drive i skrzynią biegów DSG, a także 5-drzwiową wersję modelu Leon FR z silnikiem 1.5 TSI EVO o mocy 150 KM.

Integracja z Shazam i cyfrowy kokpit

Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych Genewa 2018 SEAT przedstawił swoje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie cyfryzacji i connectivity, w nawiązaniu do niedawno zakończonego Światowego Kongresu Mobilności w Barcelonie.

Najważniejszym z nich jest integracja popularnej aplikacji do rozpoznawania utworów Shazam, która będzie od kwietnia dostępna w samochodach dzięki SEAT DriveApp for Android Auto. SEAT to pierwszy na świecie producent samochodów wykorzystujący tę aplikację.

Druga nowość to cyfrowa deska rozdzielcza SEAT-a. Będzie ona dostępna w modelach CUPRA Ateca, SEAT Leon CUPRA R ST, Leon FR i Arona. Cyfrowy kokpit to zestaw wskaźników umieszczonych na interaktywnym wyświetlaczu. Charakteryzuje się nowoczesnym designem, oferuje wiele funkcjonalności oraz możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb użytkownika. Oba rozwiązania to kolejny krok na drodze do wzbogacenia doświadczeń użytkowników samochodów w dziedzinie łączności i bezpieczeństwa.

Źródło:Seat

Share.

Leave A Reply