Fiat Tipo jest nowoczesnym samochodem kompaktowym. Wyrazisty charakter, prostota, funkcjonalność w połączeniu z bezkonkurencyjną ofertą cenową, to cechy, dzięki którym model został uhonorowany tytułem „Autobest” w kategorii „Best Buy Car 2016″, oznaczającym najlepszą ofertę dla większości europejskich Klientów w 2016 roku. Wyróżnienie to, przyznane przez międzynarodowe jury złożone z 26 branżowych dziennikarzy motoryzacyjnych, premiuje wyjątkową ofertę handlową Tipo urzeczywistniającą hasło „Value for Money” – zasadniczy element strategii dla rodziny funkcjonalnych samochodów Fiata.
Dostępna w Polsce od lutego 2016 roku wersja 4-drzwiowa – Tipo sedan – bardzo pozytywnie „zelektryzowała” Klientów niezwykłym zestawieniem wyposażenia, jakości i ceny zaczynającej się już od 43 200 zł za samochód z klimatyzacją i radiem UConnect z USB. To na nowo nakreśliło zasady panujące na rynku.
Po tak doskonałym przyjęciu przez Polaków Fiata Tipo sedan, który w minionym roku został sprzedany w Polsce w liczbie 2979 egzemplarzy, w zaledwie kilka miesięcy od debiutu plasując się na podium na trzeciej pozycji w swoim segmencie, nadeszła pora na zaprezentowanie kolejnych odmian tego modelu.

Teraz do sedana dołączają dwie wersje 5-drzwiowe: 5D (hatchback) oraz Station Wagon (kombi). Wszystkie trzy odmiany łączą wspólne wartości, ale każda z nich charakteryzuje się własnym stylem, tak zróżnicowanym, jak różne są grupy docelowe: młodzi ludzie, pary czy rodziny oraz Klienci flotowi.
Rodzina Tipo powstała w oparciu o koncepcję „skills-no frills”, łącząc cechy typowe dla idei marki Fiat w całej jej historii, czyli funkcjonalność, prostotę i charakter, oferując jednocześnie niezwykłą relację produktu do ceny.

Wprowadzenie dwóch nowych wersji Tipo jest niezwykle ważne dla marki Fiat, ponieważ dopełnia gamę tego modelu. W efekcie do wyboru i dyspozycji także polscy Klienci mają kompletną ofertą nadwoziową: sedan, hatchback i Station Wagon, w największym segmencie w Polsce. Segment C – aut kompaktowych – stanowi prawie 30% całego rynku nowych samochodów osobowych w kraju (ponad 100 000 egzemplarzy rocznie).
Debiutujące wersje nadwoziowe nowego Tipo wpisują się w najczęstszy wybór przy zakupach samochodów przez przedsiębiorstwa, które stanowią prawie 70% zakupów nowych samochodów osobowych w Polsce.

Fiat Tipo 5D (hatchback) ma długość 4,37 m, szerokość 1,79 m i wysokość 1,50 m, natomiast odmiana kombi zyskuje dodatkowo 20 cm na długości, osiągając 4,57 m.
Jego wysokość wynosi 1,51 m, dzięki relingom dachowym montowanym w standardzie. Szerokość pozostaje niezmienna. Pojemność bagażnika jest najlepsza w swojej kategorii: 440 l dla wersji hatchback i 550 l dla wersji kombi, wyróżniającej się innowacyjnymi rozwiązaniami, które zwiększają możliwości jego wykorzystania.
Tipo
Station Wagon, to najprzestronniejszy Fiat dostępny na rynku, który pozostaje wierny zrównoważonej cenie charakterystycznej dla rodziny Tipo, ale zapewnia dodatkowe funkcje oraz wiele możliwości. Długość 4,57 m zapewnia dużo miejsca dla pasażerów, co plasuje ten samochód na absolutnym szczycie swojej kategorii: wystarczająca przestrzeń dla osób o wzroście 1,87 metra z przodu i jednocześnie dla 3 pasażerów o wzroście 1,80 z tyłu plus pojemny bagażnik 550 litrów. Praktyczność w użytkowaniu zagwarantowana jest przez „Magic Cargo Space”, który umożliwia Klientowi ukształtować komorę bagażnika według potrzeb i pozwala doskonale przystosować go w zależności od aktualnych wymagań pod względem rodziny, czasu wolnego czy pracy. Dzięki regulowanej dwupoziomowo płaszczyźnie można zwiększyć głębokość bagażnika, a występowanie dwóch ruchomych ścian bocznych pozwala umieścić w nim w razie potrzeby małe przedmioty lub wykorzystać do maksimum całą szerokość bagażnika. Asymetrycznie składane siedzenia Flip&Fold umożliwiają uzyskanie płaskiej i nieprzerwanej powierzchni ładunkowej o długości nawet do 1,80 m, na równi z płaszczyzną samochodu. Dlatego nowy Tipo Station Wagon może „przyjąć na swój pokład” przeróżne wyposażenie dopasowane do bieżących potrzeb Klienta: rowery, narty, wózki, deski surfingowe i walizki.
Podsumowując, ze względu na dobry stosunek wartości do ceny, cechy produktu i wyposażenia, Fiat ten przeznaczony jest przede wszystkim dla rodzin i Klientów biznesowych. Ale nie tylko: już od pierwszych faz projektowych, szczególna uwaga skupiona została na Total Cost of Ownership (łącznych kosztach utrzymania), istotnym elemencie zarówno dla Klientów prywatnych, jak i tych biznesowych. Plasujące się u szczytu kategorii wartości TCO zawdzięczają swoją pozycję wyjątkowo niskiemu spalaniu, niskim kosztom obsługi, naprawy i eksploatacji. Ponadto, prosta i zachowująca logiczną ciągłość gama oraz kompletne wyposażenie seryjne, pozwalają utrzymać w czasie niewielki spadek wartości, oferują rozwiązania spełniające potrzeby Klientów flotowych.

Gotowa, by sprostać wyzwaniom przyszłości, rodzina Fiata Tipo została zaprojektowana we Włoszech przez Centrum Stylu Fiata i opracowana w Turcji wraz z Tofaş R&D,

W efekcie powstała rodzina mocnych i niezawodnych samochodów, które naznaczają pełny powrót Fiata do segmentu średnich samochodów, drugiego pod względem wielkości segmentu w Europie i pierwszego dla Klientów biznesowych.

Wnętrza wszystkich trzech wersji Fiata Tipo są przytulne i praktyczne, idealne do komfortowych podróży. Projektanci zastosowali najnowsze kryteria w zakresie ergonomii, określając parametry przestrzeni dla kierowcy i pasażerów, aby zagwarantować maksymalną wygodę. Życie w drodze ułatwia także bogate wyposażenie standardowe oraz liczne pomysłowe rozwiązania, takie jak innowacyjny system UConnectTM 7” HD LIVE z 7‑calowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości i ekranem dotykowym.

Precyzyjną jazdę, doskonałą przyczepność oraz możliwie najwyższy komfort dla pasażerów zapewnia niezawodny układ zawieszenia: z przodu niezależne koła z zawieszeniem typu McPherson, z tyłu koła wzajemnie połączone z belką skrętną. Obie konstrukcje zostały udoskonalone pod kątem redukcji masy, co przekłada się na obniżenie spalania.

W Polsce Fiaty Tipo w wersjach 5D (hatchback) i Sation Wagon (kombi) dostępne są w trzech poziomach wyposażenia: Pop, Easy, Lounge. Otwierająca cennik wersja Pop, wyposażona jest w silnik benzynowy 1,4 o mocy 95 KM połączony z 6-biegową, manualną skrzynia biegów. Bogate wyposażenie standardowe tej wersji zawiera już m.in. klimatyzację, radio z portem USB, centralny zamek sterowany z pilota w kluczyku, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz lusterka zewnętrzne, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z dwoma trybami pracy wraz z dwupłaszczyznowo regulowaną kolumną kierownicy. Tak wyposażony Fiat Tipo 5D kosztuje 49 900 zł brutto.
Tipo
Sation Wagon w wersji Pop z silnikiem 1.4 95 KM kosztuje 53 400 zł brutto i w stosunku do hatchbacka dodatkowo w wyposażeniu standardowym oferuje relingi dachowe, elektrycznie regulowane szyby tylnie oraz konfigurowaną podłogę bagażnika „Cargo Magic Space”.
W gamie modelowej Tipo 5D i Station Wagon debiutuje jednostka napędowa 1.4 T-Jet o mocy 120 KM wyposażona w fabryczną instalację LPG. Dopłata do wersji zasilanej gazem LPG wynosi jedynie 3500 zł. Warto podkreślić, że instalacja LPG montowana jest w fabryce, zatem samochody tak wyposażone objęte są pełną gwarancją producenta.

Standardowe wyposażenie wersji POP:

  • 6 poduszek powietrznych
  • System ESC z asystentem ruszania na wzniesieniu Hill Hold Control
  • Klimatyzacja manualna
  • Radio UConnect z portami USB oraz AUX, 4 głośniki
  • Wspomaganie kierownicy (elektryczne) Dualdrive
  • Lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane
  • Dzielona tylna kanapa 60/40
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • Centralny zamek
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie
  • Dodatkowo w SW: Relingi dachowe
  • Dodatkowo w SW: Podłoga Cargo Magic Space
  • Dodatkowo w SW: Elektrycznie sterowane szyby tylne.

Standardowe wyposażenie wersji EASY (dodatkowo do POP):

  • Radio UConnect z 5″ z dotykowym ekranem i Bluetooth, 6 głośników
  • Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą
  • Kierownica ze sterowaniem radio-odtwarzaczem
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Elektryczne sterowane szyby tylne
  • Lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia
  • Klamki zewnętrzne chromowane
  • Trzeci tylny zagłówek.

Standardowe wyposażenie wersji LOUNGE (dodatkowo do EASY):

  • Radio UConnect z 7″ dotykowym ekranem i Bluetooth, 6 głośników
  • Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa
  • Światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów
  • Felgi aluminiowe 16″
  • Podłokietnik przedni
  • Tempomat.
Share.

About Author

Leave A Reply

Wprowadź CAPTCHA - chcemy wiedzieć, że nie jesteś botem *