Maszyna dobrze naoliwiona: w ubiegłym roku firma Porsche sprzedała około 120 tysięcy litrów swojego oleju Classic Motoroil. Już od chwili wprowadzenia na rynek zyskał on pozycję bestsellera, otrzymał również szereg nagród w niezależnych testach. Został opracowany specjalnie dla klasycznych aut Porsche i jest dostępny w dwóch wariantach. Porsche ponownie oferuje też oryginalne czerwone filtry oleju dla modeli 911 (do typu 964 włącznie), 914/6 oraz 928.

Wielosezonowe oleje Porsche Classic są w pełni odpowiednim substytutem dla olejów jednosezonowych, stosowanych w samochodach sportowych do wczesnych lat 70. Ówczesny poziom rozwoju petrochemii pozwalał wytwarzać jedynie olej używany w dość ograniczonym zakresie temperatur. Zimą konieczne było stosowanie oleju o niskiej lepkości, zwłaszcza z myślą o fazie rozgrzewania silnika, a latem wymagany był środek smarny o grubszym filmie, odznaczającym się większą stabilnością w warunkach intensywnego obciążenia.

Specjaliści z centrum rozwoju Porsche w Weissach mają szerokie doświadczenie w opracowywaniu nowych olejów. Dalsze udoskonalenia i wykorzystanie dodatków pozwoliły stworzyć im wysokiej jakości oleje bazowe, których lepkość wykazuje się dużą stabilnością nawet przy wysokich temperaturach. Współczesne oleje wielosezonowe są przeznaczone dla współczesnych silników – tymczasem większe normy dla luzów i tolerancje produkcyjne, a także układ chłodzenia powietrzem oraz rodzaj zastosowanych uszczelnień sprawiają, że w klasycznych silnikach Porsche potrzebne są środki smarne o lepkości i własnościach chemicznych olejów z przeszłości. Oleje silnikowe Porsche Classic potrafią sprostać tym potrzebom. Ich wysoka odporność na ścinanie zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo przy wysokich temperaturach, jakie generują elementy układu chłodzenia powietrzem. Kluczową rolę odgrywa tu wysoka odporność na temperaturę oraz fakt, że oleje są dopasowane do właściwości materiałów stosowanych w klasycznych silnikach Porsche: w przeciwieństwie do konwencjonalnego oleju syntetycznego do nowoczesnych aut sportowych, którego dodatki mogą szkodzić uszczelnieniom starszych jednostek, produkty Classic Motoroil zostały opracowane pod kątem bezproblemowej eksploatacji silników dawnych serii modelowych. Ich stosowanie zapewnia również ochronę przed korozją, podczas gdy dodatki takie jak cynk i fosfor chronią przed zużyciem i są w szczególności dostosowane do potrzeb sportowych jednostek Porsche oraz zachodzących w nich procesów spalania.

Porsche Classic „reaktywuje” także serię oryginalnych, czerwonych filtrów olejowych. Porsche 911 (do typu 964 włącznie), Porsche 914/6 oraz Porsche 928 można teraz wyposażyć w fabrycznych filtr w kolorze intensywnej czerwieni Porsche. Był on tymczasowo zastąpiono filtrem w kolorze czarnym – o identycznej funkcjonalności, ale innej kolorystyce.

Oddział Porsche Classic dba o wszystkie modele Porsche, których produkcja zasadniczo zakończyła się ponad 10 lat temu. Jego usługi obejmują wszystkie aspekty eksploatacji, od fachowej literatury przez zaopatrzenie w oryginalne części i ich reprodukcję aż po kompleksową renowację. Aby zapewnić odpowiednią konserwację klasycznych aut, Porsche Classic rozbudowuje międzynarodową sieć punktów dealerskich i serwisów do około 100 placówek. W ten sposób Porsche łączy pielęgnację i utrzymanie wartości youngtimerów oraz modeli zabytkowych w ramach kompleksowej koncepcji usług, ściśle wiążącej bogate dziedzictwo i innowacyjność marki. Dodatkowe informacje na temat Porsche Classic wraz z ofertą części dostępne są w Porsche Centrach.

 

Źródło:Porsche

Share.

Jeden komentarz

  1. Ciekawe jak cenowo to wygląda. Ja leję olej od Hyundaia – Hyundai Xteer. Dobry olej i to bardzo. No i na moja kieszeń

Leave A Reply