Ceremonia wręczenia nagród w konkursie „Motor Klassik 2016″ organizowanym przez specjalistyczny niemiecki magazyn motoryzacyjny docierający do 22 tysięcy  Czytelników, z których większość  to kolekcjonerzy starych samochodów, odbyła się 5 kwietnia br. w średniowiecznym zamku Dyck, w niewielkiej odległości od Düsseldorfu.

Ankieta konkursowa podzielona wg kategorii modelu, miała na celu określenie, jakie aktualnie produkowane modele samochodów mają szanse stać się ponadczasowymi ikonami – lub klasykami przyszłości. Tytuł „Klasyk Przyszłości” jest ważnym wskaźnikiem trendów w branży samochodów kolekcjonerskich nadchodzących czasów.

Tegorocznymi triumfatorami były Alfa Romeo i Abarth, a ich zwycięskie modele potwierdzają wieczny urok włoskiego designu i technologii inspirowanej wyścigami. Tak właśnie uważają Czytelnicy niemieckiego magazynu, wybierając nową Alfę Romeo Giulia, jako „Klasyk Przyszłości” w kategorii samochodów o średniej pojemności oraz Alfę Romeo 4C w kategorii „Coupe”, już po raz trzeci z rzędu. Abarth 595 z powodzeniem potwierdził ten tytuł zdobyty w ubiegłym roku w kategorii  samochodów o małej pojemności.
Marka Alfa Romeo zdobyła również tytuł „Classic Car of the Year„, prezentując niezwykle rzadki egzemplarz sportowego samochodu z lat 30. ubiegłego wieku i prawdopodobnie jeden z najpiękniejszych samochodów Alfa Romeo w historii: 8C 2900B Touring.

Prawie osiemdziesiąt lat dzieli Alfę Romeo 8C 2900B od dzisiejszej Alfy Romeo 4C i Alfy Romeo Giulia, ale modele te nadal maja pewne istotne cechy wspólne. Na przykład, wszystkie trzy modele są przykładem zastosowania w normalnych samochodach najlepszych technologii opracowanych dla samochodów wyścigowych.   Nadwozie i ośmiocylindrowy silnik Alfy Romeo 8C 2900B, pochodzą w szczególności z udanych wersji wykorzystywanych w zawodach. Podobnie, współczesne Alfa Romeo 4C i Alfa Romeo Giulia zostały wyprodukowane z wykorzystaniem najlepszych technologii początkowo zaprojektowanych dla Formuły 1.

Doskonałym przykładem jest kabina pasażerska (nadwozie samonośne) wykonana z włókna węglowego i dzięki szerokiemu zastosowaniu aluminium w konstrukcji ramy i komory silnika oraz materiałów specjalnych (kompozytów) w nadwoziu, masa własna Alfy Romeo 4C wynosi zaledwie 895 kg, a stosunek masy do mocy to nieco poniżej 4 kg: rekordowy wynik, również pośród supersamochodów. Ponadto, silnik Alfy 4C to czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który dostarcza mocy 240 KM.

Nowy silnik Turbo benzyna 2.9 Bi 510 KM zaprojektowany dla Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio jest najlepszym wyrazem koncepcji „meccanica delle emozioni” (mechanika emocji). Ta sześciocylindrowa benzynowa jednostka napędowa BiTurbo inspirowana technologią oraz umiejętnościami technicznymi Ferrari, została wykonana w całości z aluminium i dostarcza 510 KM mocy oraz moment obrotowy ponad 600 Nm, zapewniając fantastyczne osiągi: maksymalną prędkość 307 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, oraz maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów (takich, jak włókno węglowe, aluminium i kompozyty aluminium oraz tworzywo sztuczne) oraz ekskluzywnych funkcji, takich jak Active Active Aero Splitter, czyli przedni wysuwany spoiler, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym, zapewniając w ten sposób lepsze osiągi i przyczepność, również zaczerpnięte są ze świata wyścigów.

Także Abarth 595 nosi w sobie „geny” sportowego auta. Już sama nazwa jest hołdem złożonym jednemu z samochodów wyścigowych odnoszącemu największe sukcesy w latach 60., który przyczynił się do rozsławienia wielkiego konstruktora pojazdów, Carlo Abartha.
Legendarny model Abarth 595 odnosił kolejne zwycięstwa ze swoimi, według dzisiejszych standardów, skromnymi 32 KM, natomiast jego nowoczesny odpowiednik „uwalnia” pięciokrotnie większą moc.
Dostępna w wersji hatchback lub cabrio, gama Abartha 595 składa się z trzech wersji wyposażenia („Elaborabile”, „Turismo” i „Competizione”), trzech poziomów mocy silnika 1.4 T-jet (140 KM, 160 KM i 180 KM) i dwóch rodzajów skrzyni biegów (manualnej 5-stopniowej lub sekwencyjnej, zrobotyzowanej). Dopełnieniem gamy jest 695 Biposto, najmniejszy supersamochód, który dzięki swoim 190 KM „zamontowanym” w cywilnej wersji, zapewnia emocje i technologię takie, jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym.

Trzeci tytuł dla Alfy Romeo 4C, drugi sukces Abarth 595 i pierwsze zwycięstwo Alfy Romeo Giulia wzbogacają kolekcję nagród i tytułów marek FCA, plasując markę Alfa Romeo na czele rankingu „Motor Klassik Awards”. Tytuły zdobyte w przeszłości to: Alfa Romeo 159 i Alfa Romeo 8C Competizione w 2009 roku i Fiat 500 w roku 2012 i 2013 roku. Warto przypomnieć, że Alfa Romeo 6C 1750 z lat 30. ubiegłego wieku zdobyła tytuł „Classic Car of the Year” przyznany przez Czytelników „Klassik Awards” w 2012 roku.

Źródło: Fiat

Share.

Jeden komentarz

Reply To Lopez Cancel Reply